اجتماعی

افتتاح فاز نخست مجموعه دستکند سامن با حضور وزیر میراث فرهنگی

فرماندار ملایر از افتتاح فاز نخست مجموعه دستکند سامن با حضور وزیر میراث فرهنگی خبر داد و گفت: شهرستان ملایر فردا میزبان دکتر سید”عزت‌الله ضرغامی”؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین ؛ سلمان اسماعیلی ظهر چهارشنبه ، هفتم دی ماه، در این رابطه افزود: بدون شک این سفر برای شهری با دو برند جهانی، شهر ملی مرواربافی و ده‌ها اثر تاریخی، فرهنگی، گردشگری و ظرفیت‌های بالای صنایع دستی ثمربخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست تخصصی و همایش با هنرمندان و فعالان صنایع دستی از مهمترین برنامه‌های سفر وزیر میراث فرهنگی به ملایر است، خاطرنشان کرد: مسایل، مشکلات اساسی و مطالبات هنرمندان در بخش‌های مختلف مبلمان منبت، مرواربافی، فرش و دیگر صنایع دستی توسط نمایندگان آنها در این نشست مطرح می‌شود.

فرماندار ملایر ادامه داد: همزمان نشست شورای اداری شهرستان ملایر با حضور وزیر میراث فرهنگی نیز برگزار می‌شود که در این نشست متناسب با نیازها و مشکلات، تصمیمات لازم در خصوص مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان صنایع دستی اتحاذ خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه فاز نخست شهر زیرزمینی سامن با حضور دکتر ضرغامی افتتاح خواهد شد، افزود: در سفر وزیر میراث فرهنگی به ملایر، سایر موضوع‌های مرتبط همچون ترمیم و بازسازی یخدان میرفتاح و دیگر آثار تاریخی و یا توسعه برخی از آنها به لحاظ زیرساخت‌های تفریحی، توریستی و گردشگری، از دیگر مطالبات و درخواست‌های ما از دکتر ضرغامی خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن