اجتماعی

مقصران پل غدیر شورا و شهرداری

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با گلایه از شهرداری،اظهار کرد: مقصران اصلی طولانی شدن پروژه پل غدیر شهرداری و شورای شهر همدان هستند.

مهدی حیدری درگفتگو با پایگاه خبری همدان آنلاین با گلایه از هزینه کرد های بی مورد شهرداری اظهار کرد: شهرداری و شورا بودجه ها را صرف محل های غیر ضروری همانند فوتبال که سالانه 20 میلیارد هزینه دارد می کند و پروژ های مهمی همانند پل غدیر با کسری بودجه مواجه می شود.

او در خصوص مقاومت بتن استفاده شده در پل غدیر می گوید:رده مقاومتی بتن این سازه باید 30 مگاپاسکال و بالاترباشد که اگر نتایج آزمایشات این مقاومت را رد کند طی مراحلی باید دوباره محاسبات طراحی سازه انجام شود، تا به نتیجه جدیدی دست پیدا کنیم، اگر در نتیجه محاسبات مقاومت پل با این رقم قابل قبول نبود طبق آیین نامه وارد سناریوی مقاوم سازی خواهیم شد.

حیدری در خصوص نحوه آزمایش بتن نیز گفت: آزمایشات همراه با بتن ریزی انجام می شود و پس از 28 روز بتن شکسته و کسب مقاومت می کنند که در یکی از بخش های بتن ریزی مورد تایید ما نیست و ما منتظر نتایج آزمایشات هستیم.

وی در ادامه با اشاره به پایین بودن مقاومت بتن یکی از شرکت ها افزود: برای جبران بتن کم مقاومت استفاده شده در این پروژه، طی چند مرحله از جمله باز طراحی و محاسبات مجدد، طبق آیین نامه یک مشاور بی طرف به ما معرفی خواهد شد که وی مراحل مقاوم سازی را انجام خواهد داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن