اجتماعی

توسعه آموزش پزشکی و خدمات رسانی به روستاها؛ محور مطالبات نماینده ملایر از وزارت بهداشت

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ارتقا سطح آموزش علوم پزشکی و افزایش رشته های تحصیلی دانشکده پرستاری ملایر و ارتقای کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی در روستاها، مناطق کم برخوردار و شهرهای کوچک شهرستان از وزیر بهداشت خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین ؛ دکتر هادی بیگی نژاد در دفتر کار خود در مجلس شورای اسلامی، میزبان مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، رئیس شبکه بهداشت شهرستان و رئیس دانشکده پرستاری ملایر بود تا در خصوص مطالبات این نماینده از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بحث و گفتگو کنند.

در این دیدار که با حضور میرمحمدی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار شد، ارتقای سطح آموزش علوم پزشکی و افزایش رشته های تحصیلی دانشکده پرستاری ملایر، ارتقای کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی در روستاها، مناطق کم برخوردار و شهرهای کوچک شهرستان و پیگیری در خصوص اعتبارات مالی به منظور خرید تجهیزات و تعمیرات ساختمانی مراکز جامع سلامت روستایی و شهری توسعه آموزش پزشکی در شهرستان ملایر مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مقرر گردید پیگیری های لازم در این خصوص صورت پذیرد.

گفتنی است؛ پس از بازدیدهای مکرر میدانی از روستاها و مراکز شهری و اعلام نارضایتی مردم از نحوه خدمات رسانی شبکه بهداشت در روستاها و شهرهای کوچک، نماینده مردم ملایر نسبت به طرح سوال از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص راهکار وزارت بهداشت در زمینه اصلاح مدل حکمرانی این وزارتخانه برای بهبود وضعیت خدمات رسانی به روستاها و شهرهای کوچک اقدام کرد.
عدم اقناع نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر بهداشت در کمیسیون بهداشت، باعث شد سوال بیگی نژاد در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار گیرد.

توسعه زیرساخت‌های آموزشی شهرستان ملایر با آموزشی شدن بیمارستان ها و ازدیاد رشته‌های دانشکده ی پرستاری که منجر به ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان خواهد شد؛ تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، تغییر در مدل حکمرانی و ارائه الگویی نو در راستای بهبود خدمات رسانی در مراکز بهداشتی و خانه های سلامت روستایی، مطالبه بیگی نژاد از وزارت بهداشت برای رفع مشکلات است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن