اجتماعی

وام‌ها تا سقف صد میلیون در همدان نیاز به ضامن ندارد

سیدمجتبی حسینی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: تمام وام‌ها تا سقف صد میلیون تومان در کل کشور بدون ضامن خواهد بود و این مورد به زودی در استان همدان نیز در دستور کار قرار می گیرد.

وزارت اقتصاد طبق بخشنامه‌ای اعلام کرده که وام‌ها بدون ضامن باشد ولی در عین حال یک پشتوانه تضمین باید وجود داشته باشد که بانک بداند متقاضی وام می‌تواند اقساط وام را به موقع پرداخت کند یا خیر.

کارمندان در قالب یک تفاهم نامه که دستگاه‌هایی اجرایی با بانک‌ها منعقد خواهد کرد، وام بدون ضامن تا سقف صد میلیون تومان دریافت خواهند کرد و در این زمینه دستگاه اجرایی باید گواهی کسر از حقوق یا تضمین را به بانک ارائه دهند.

مردم عادی با ثبت نام در سامانه ایوا می‌توانند سهام عدالت خود را به عنوان ضمانت محاسبه کنند که در صورت تأیید کار انجام خواهد شد.

از آنجا که وام‌ها عمدتاً مبتنی به اعتبار سنجی قرارگرفته؛ به طور مثال برای صد میلیون تومان اگر اعتبار سنجی یک فرد کم ریسک باشد با یک ضامن امکان پذیر خواهد بود اما چون اعتبار سنجی افراد عمدتاً متوسط و با ریسک بالا می‌شود، یعنی اگر ضامن کسی بوده‌اید که اقساط خود را پرداخت نکرده است؛ شما دارای اعتبارسنجی منفی برای دریافت وام کسب خواهید کرد. به همین دلیل با توجه به اعتبار سنجی ها وام‌ها با دو ضامن پرداخت می‌شود و این شرایط را برای بانک‌ها سخت کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن