سلامت و پزشکی

یازدهمین عمل موفق پیوند کلیه در بیمارستان شهید بهشتی همدان

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی گفت: یازدهمین عمل پیوند کلیه در سال ۱۴۰۱ در بیمارستان بهشتی همدان با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، دکتر سید مهدی حسینی عنوان کرد: سه شنبه ۹ اسفندماه، یازدهمین عمل پیوند کلیه در سال جاری توسط تیم پیوند کلیه این مرکز با موفقیت انجام شد، بیمار خانم ۵۴ ساله ای بود که سالها به‌دلیل نارسایی کلیه تحت درمان دیالیز قرار داشت و با مهیا شدن شرایط و مشخص شدن داوطلب جهت اهدا کلیه، این عمل با موفقیت انجام شد.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ به دلیل شیوع کرونا در کشور و به منظور جلوگیری از انتقال عفونت به بیماران، تقریبا انجام عمل های پیوند کلیه متوقف شده بود که خوشبختانه از دی ماه ۱۴۰۰ و به دنبال کاهش آمار ابتلا به کرونا انجام عمل های پیوند با جدیت در دستور کار قرار گرفت و موجب نجات جان ۱١ نفر از هموطنانمان شد.

دکتر سید مهدی حسینی افزود: از مردم عزیز استان درخواست داریم تا با رضایت به اهدا عضو بیماران مرگ مغزی، در پاداش معنوی و اُخروی این عمل خداپسندانه شریک باشند و امیدواریم فرهنگ اهدا عضو بیش از پیش در جامعه نهادینه شود تا شاهد از دست دادن هیچ هم‌وطنی به دلیل نیاز به عضو نباشیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن