اجتماعی

بسکتبالیست‌های اسدآبادی در جمع چهار تیم برتر لیگ دسته یک ملی


دبیر هیئت بسکتبال استان همدان از راهیابی تیم خانه بسکتبال اسدآباد به جمع چهار تیم برتر لیگ دسته یک ملی خبر داد.
حمیدرضا جعفری در گفت‌و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین اظهار کرد: با توجه به عدم حضور تیم شهرداری شیراز در اسدآباد برای برگزاری دیدار دوم پلی آف، طبق قوانین بسکتبال، تیم اسدآباد با نتیجه 20 بر 0 پیروز این مسابقه اعلام شد و به این صورت، به عنوان اولین تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی لیگ دسته یک ملی اعلام شد.


او در خصوص وضعیت بسکتبال استان همدان در سالی که گذشت اظهار کرد: 4 تیم از استان همدان در لیگ‌های مختلف کشور حضور داشتند که می توان از تیم بانوان خانه بسکتبال نهاوند در لیگ دست دو بانوان، تیم نوجوانان پسر خانه بسکتبال فامنین و تیم جوانان پسر خانه بسکتبال همدان نام برد.


جعفری با اشاره به داوران بسکتبال استان همدان خاطر نشان کرد: در لیگ جاری 10 نفر از داوران آقا و خانم حضور مستمری در داوری لیگ‌های کشوری داشتند و در این بین 2 داور آقا توانستند مدرک داوری بین المللی کسب کنند.
دبیر هیئت بسکتبال استان همدان با تاکید بر اینکه هادی سالم از داوران برجسته استان و کشور است خاطر نشان کرد:این داور بین المللی به دعوت فیبا در سال جاری بیش از 10 اعزام به مسابقات خارج از کشور داشته است.


وی در خصوص بازیکنان بسکتبال استان نیز گفت: 18 بازیکن آقا و خانم در اردوهای تیم‌های ملی و استعداد یابی حضور داشتند که شاخص ترین آنها ستایش امیری است که 4 مرحله به اردوهای تیم ملی دعوت شده است.


جعفری همچنین با اشاره به ارتقای سطح مربیان استان نیز اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 25 نفر از مربیان استان موفق به ارتقا درجه مربیگری خود شدند و 3 مربی آقا و 1 مربی خانم در اردوهای استعدادیابی تیم ملی حضور داشتند.
وی در پایان نیز گفت: با هماهنگی صورت گرفته بین اداره ورزش و جوانان استان و فدراسیون بسکتبال، مجمع انتخاباتی رییس هیئت بسکتبال استان در اواخر فروردین ماه سال پیش رو برگزار خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن