اجتماعی

برخورد قانونی با متعرضان به آب های سطحی و زیر زمینی

فرماندار همدان از برخورد با متعرضان به آب‌های سطحی و زیرزمینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین مسلم مخفی اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته و تاکید استاندار محترم برخورد قانونی با متخلفان و متعرضان به آب های سطحی و زیر زمینی تشدید می شود .

فرماندار همدان افزود : متاسفانه در ساماندهی و حفاظت از آب های سطحی منتهی به سد اکباتان و دیگر رودخانه های شهر همدان طی سالهای گذشته آنگونه که باید برنامه ریزی و مدیریت نشده است.

وی اضافه کرد : برخی افراد با سودجویی و بی توجهی به کمبود منابع آب و شرایط خاصی که با آن مواجهیم به صورت غیر منطقی و غیر اصولی از این آبها برای پر کردن استخر و آبیاری باغ ها که بعضا به صورت غیرقانونی نیز ایجاد شده است استفاده می کنند.

مخفی با اشاره به مشکل کمبود آب طی سال گذشته یادآور شد : به همت دولت در راستای تامین آب شرب همدان اقدامات بسیار خوبی انجام شد اما این دلیل نمی‌شود که در زمینه حفاظت از منابع آب زیرزمینی، سطحی و رودخانه های منتهی به شهر همدان غفلت کنیم.

فرماندار همدان تصریح کرد : در هر شرایطی وظیفه داریم از منابع آب به عنوان انفال بهترین بهره برداری و استفاده را داشته باشیم و قطعاً اولویت اول تامین آب شرب مردم می باشد.

وی به هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه های ذیربط از جمله فرمانداری امور آب، جهاد کشاورزی، همچنین دستگاه‌های انتظامی و قضایی در قالب شورای تامین شهرستان برای هم افزایی و برخورد قانونی در این راستا اشاره کرد و افزود: در این خصوص با متخلفان مماشات نخواهیم داشت و اجازه سودجویی به برخی از افراد نباید داد و در صورت نیاز برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

مسلم مخفی با قدردانی از راهنمایی های جهاد کشاورزی و امور آب تاکید کرد : باغداران و کشاورزان باید به رعایت الگوی کشت توجه نموده و از نگاه های سنتی و غیر اصولی به منابع آب و برداشت از آب ها خودداری نمایند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن