ورزشی

نورافکن نهادهای نظارتی فقط بالای سر فوتبال بود!

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: نهادهای نظارتی فقط معطوف به فوتبال بودند و بارها برای هزینه‌های تیم شهرداری بازخواست شدیم.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، هادی بلاغی ظهر امروز در نشست خبری با محوریت سقوط تیم فوتبال شهرداری به لیگ دسته دوم اظهار کرد: نوزدهم تیرماه تیم ما چهارم جدول بود، چهار ماه بعد و نوزدهم آبان از سازمان بازرسی نامه‌ای خطاب به شورای شهر درباره استعلام تیمداری حرفه‌ای ارسال و در آن پرداخت هرگونه وجه به ورزش حرفه‌ای را ممنوع اعلام می‌کند. همچنین در آن نامه منع تیمداری حرفه‌ای را تاکید کرده بودند. ببینید تیم ما چگونه از آسمان به زمین رسید.

هادی بلاغی با بیان اینکه در شان شهرداری نیست که ما را از این نهاد به آن نهاد برای پاسخگویی پاس بدهند، اظهار کرد: چرا فقط ما برای ورزش باید بازخواست شویم؟ چرا باید حساسیت و نورافکن‌های نظارتی فقط روی سر ورزش باشد؟ چرا هیچوقت نمی‌گوئیم فلان پروژه چند ده میلیارد افزایش قیمت داشته، اما تا ریالی خرج فوتبال شد صدای همه درآمد و فقط تیمی را تحت فشار قرار دادند که خانه امید جوانان بود.

وی با بیان اینکه ابتدای فصل همه می‌دانند که برخی می‌خواستند شهرداری را منحل کنند، اما شهردار همدان ریسک و خطر بزرگ تیمداری را به جان خرید، افزود: سال گذشته سه بازی تا پایان نیم‌فصل نخست مانده بود که ما روی کار آمدیم و در سخت‌ترین شرایط تیمی را تحویل گرفتیم که با انواع و اقسام مشکلات دست و پنجه نرم می‌کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه این سازمان وزارت خارجه شهرداری به شمار می‌رود و وظایف سنگینی بر دوش دارد که فوتبال شاید کوچک‌ترین آن باشد، افزود: به‌خاطر گستردگی برنامه‌های سازمان، خیلی‌ها از ما توقع دارند ولی اگر مشکلی پیش بیاید یک نفر حاضر نیست کنار ما باشد.

بلاغی عنوان کرد: سال قبل به رضا طلایی‌منش به‌عنوان سرمربی حرف‌هایی را در بدو ورود زدم که همان حرف‌ها را امسال برای احمد جمشیدیان هم تکرار کردم. اینکه هرکجا لازم باشد برای این تیم گردن کج می‌کنیم، هرکجا لازم باشد دست دراز می‌کنیم و در مجموع هرآنچه در توان داریم انجام می‌دهیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه در قبال تیم فوتبال چیزی کم نگذاشیم، اضافه کرد: از مردم همدان عذرخواهی می‌کنم و تمام مسئولیت سقوط را بر گردن می‌گیرم، اما دنیا به آخر نرسیده و باید از اتفاقات مشابه جلوگیری کنیم. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا اعضای شورای شهر به‌عنوان مقصران اصلی این سقوط در نشست حاضر نیستند؟ بیان کرد: این نشست به دعوت سازمان فرهنگی اجتماعی بوده و آنها خود باید پاسخگو باشند.

بلاغی ادامه داد: سال قبل به‌خاطر نگه داشتن تیم در لیگ یک توبیخ شدیم و شاید کسی این موضوع را باور نکند. همان روزی هم که در لیگ یک ماندیم، آقایان گفتند تیمی وجود نداشته باشد و بعدا به مصوبه عدم تیمداری هم رای دادند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: اگر تیم سرپا ماند و امسال در لیگ یک حاضر شد، ریسک بالای شخص شهردار بود، چراکه با آن اتفاقات اول فصل و تاکید برخی اعضا مبنی بر عدم تیمداری، شهردار ریسک بزرگی کرد و خطراتش را به جان خرید.

وی یادآور شد: بارها گفتم اگر تمام مسئولان استان مثل سال اول انتقال پاس به همدان پای کار بیایند، می‌شود راحت به لیگ برتر هم رسید اما هیچکس از این تیم حمایت نکرد  و با آن بدرفتاری هم شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: برای ما در سازمان باررسی پرونده تشکیل دادند و این موضوع تیم ما را به هم ریخت. بازیکنان نیم‌فصل فکر می‌کردند تیم منحل می‌شود و می‌گفتند شما دیگر نمی‌خواهید تیمداری کنید، پس اجازه بدهید ما به تیم‌های دیگر برویم و با آینده ما بازی نکنید!

وی تاکید کرد: تمام مسئولیت این اتفاق تلخ را به گردن می‌گیرم، اما اینکه برخی می‌گویند دستور بوده تا این تیم سقوط کند به هیچ عنوان صحت ندارد. این تیم مثل بچه ما بود ، با خوشحالی این تیم خوشحال می‌شویم و با باخت آن  گریه می‌کنیم!

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن