ورزشی

همدان برند و سرآمد داوری در کشور است

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت: استان همدان با برخورداری از سه داور بین‌المللی سرآمد کشور است و هیچ استانی مثل همدان نیست.

بهاره سیفی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه از سال 2017 وارد لیست داوران بین‌المللی شده است، اظهار کرد: امروز تنها استان در کشور هستیم که سه داور بین المللی دارد. این یک افتخار بزرگ برای همدان است و امیدوارم این برند تا سال‌های سال تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن دربی حساس پایتخت و موجی از اعتراضات نسبت به داوری‌های فصل اخیر لیگ برتر مردان عنوان کرد: هر ساله قوانین داوری فوتبال تغییر می‌كند اما این تغییرات خوب جا نمی‌افتد. مردم ما هم با قوانین روز آشنا نیستند. داوری‌ها هر سال به‌روز می‌شود اما چون افراد اطلاع ندارند باعث اعتراض به داوری می‌شود.

سیفی خاطرنشان کرد: با این اعتراضات و این حجم زیاد به جامعه داوری، طبیعتا قضاوت سختی‌هایی دارد و علاقمندان به این كار باید مشکلات را تحمل كنند. داور باید تلاش و پشتكار زیادی داشته باشد تا در این مسیر سخت به هدف نهایی رسیده و دلسرد نشود.

این داور بین‌المللی فوتبال بانوان ادامه داد: من همیشه گفته‌ام پیشرفت علمی و ورزشی باید همسو و هماهنگ با هم باشند و این دو می‌توانند مكمل هم باشند. در مبحث داوری بانوان كشور، پیشرفت چند پله‌ای داشته‌ایم. اوضاع داوری بانوان ایرانی در شرایط بسیار خوبی است و در آسیا حرف اول را می‌زنیم. از لحاظ علمی سطح تحصیلی بانوان ما بالاست و از نظر كیفیت، قضاوت‌های خیلی خوبی دارند.

وی با اشاره به پارامترهای یک داور موفق بیان کرد: یک داور قاطع قبل از هر چیز باید قدرت جسارت و تصمیم‌گیری در کوتاه‌ترین زمان ممکن را داشته باشد. یعنی یک داور خوب در سخت‌ترین شرایط که از نگاه بیننده معلوم نیست چه اتفاقی در یک صحنه حساس رخ داده، باید سریع‌ترین و درست‌ترین تصمیم‌ را اتخاذ کند.

سیفی با اشاره به درآمد ناچیز داوران اضافه کرد: درآمد قضاوت چه برای آقایان و چه برای بانوان به‌خصوص برای ما بسیار ناچیز و در سطح پائین است. مطمئن باشید اگر فردی پا به عرصه قضاوت می‌گذارد و سختی‌های آن را به جان می‌خرد فقط به‌خاطر عشق و علاقه به دنیای داوری است.

قاضی بازی‌های آسیایی جاکارتا در همین‌باره افزود: درآمدی که داوران دارند، با زحمت و مشقتی که به جان می‌خرند، به هیچ وجه نمی‌خواند. به همین دلیل به داوری اصلا نمی‌شود به عنوان یک شغل و یا حتی شغل دوم نگاه کرد! این حرف دل همه داوران چه آقا و چه خانم است.

وی درباره آرزوی ورزشی خود گفت: سقف آرزوهای هر داوری قضاوت در جام‌جهانی است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. همچنین خیلی دوست دارم روزی برسد که بتوانم فوتبال مردان را قضاوت کنم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن