ارائه خدمات غیرحضوری به ملایری ها با « سامانه خدمات شهروندی»

شهردار ملایر گفت: سامانه خدمات شهروندی به منظور ارائه خدمات غیر حضوری به شهروندان به همت شهرداری ملایر تهیه و در دسترس همشهریان قرار گرفت.
مجید فرجی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: «سامانه خدمات الکترونيکي شهروندان» مهمترین سامانه در بخش ارائه خدمات الکترونیکي است و هدف آن ارائه خدمات غیرحضوری از طريق اينترنت به شهروندان و مديران شهری است.
وی اظهارکرد: شهروندان می توانند برای استفاده از این سامانه به سايت شهرداری به آدرس www.malayer.ir قسمت خدمات شهروندی مراجعه و آخرين اطلاعات مورد نياز در خصوص ملک خود را دريافت کنند.
فرجی با اشاره به اطلاعات موجود در این سایت، ادامه داد: در این سایت اطلاعاتي همچون سوابق املاک ، میزان عوارض ساليانه، بدهيهای معوقه املاک، پروژه ها و طرح هایی که بر ملک تأثيرگذار هستند، قابل دستيابی است، همچنین عوارضات نوسازی و صنفی از طریق درگاه اینترنتی بدون حضور در شهرداری قابل پرداخت است.
شهردار ملایر به فعالیتهای اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ملایر هم اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد مراجعات به شهرداری مربوط به پاسخدهی استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی، بانکها، ادارات و صدور مفاصا حساب است که با راه اندازی شهرداری الکترونیک به همت و همکاری این اداره با اداره فنی، معماري و شهرسازي شهرداری منطقه توانستیم خدمات این حوزه را بصورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه دهیم.
فرجی افزود: برای نخستین بار در شهرداری ملایر و با راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک ، پاسخ دهی به استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی صرفا” از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت میگیرد و دیگر نیاز به مراجعه حضوری شهروندان برای اخذ پاسخ استعلام به شهرداری نیست.
وی به همکاری شهرداری ملایر و کانون سردفتران و دفتریاران اشاره کرد و گفت: در اقدامی نوین و بینظیر در کشور با ایجاد کارتابل سامانه شهرداری الکترونیک برای دفاتر اسناد رسمی، درخواست استعلام نقل و انتقال در سامانه مذکور توسط دفاتر اسناد رسمی ثبت و پاسخ آن بصورت الکترونیکی قابل دریافت است.
فرجی افزود: طبق آمار و گزارشات اخذ شده از سامانه شهرداری الکترونیک بخش اعظم مراجعات و درخواست های ثبت شده شهروندان مربوط به پاسخ استعلامات نقل و انتقال میباشد که با الکترونیکی شدن این خدمت کاهش 50درصدی مراجعات به شهرداری را شاهد بودیم که این امر موجب کاهش تردد و صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان و نیز افزایش کیفیت خدمات در شهرداری شده است.
شهردار ملایر دریافت الکترونیکی مفاصا حساب ادارات (آب و فاضلاب، برق ،گاز و مخابرات) و بانك ها از طریق دفاتر پیشخوان را دیگر اقدام اداره فناوری، اطلاعات و ارتباطات شهرداری عنوان کرد و گفت: توانستیم با راهاندازی شهرداری الکترونیک از طریق دفاتر پیشخوان، استعلامات مربوط به ادارات (آب و فاضلاب، برق ،گاز و مخابرات) و بانك ها براي تمامي املاك اعم از مسكوني و تجاري و آپارتمان و غير آپارتمان آماده شده که میتوان برای دریافت مفاصا حساب ادارات فوق بدون حضور در شهرداری از طریق نزدیکترین دفتر پیشخوان محل سکونت خود نسبت به دریافت مفاصا حساب اقدام و خدمات خود را از طریق این دفاتر دریافت و پیگیری کنند.
فرجی ادامه داد: با توجه به آموزش کلیه کاربران دفاتر پیشخوان خدمات دولت و تشکیل تیم پشتیبانی فنی سامانه شهرداری الکترونیک، از کلیه شهروندان ملایری درخواست می شود پاسخ استعلامات بانک، ادارات و صدور مفاصا حساب و … را از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت دریافت و پیگیری کرده و شهرداری را در راستای افزایش کیفیت خدمات و صرفه جویی در وقت و هزینه یاری کنند.
شهردار ملایر تصریح کرد: کلیه استعلامات الکترونیک شهرداری دارای شماره امضای مجاز الکترونیکی و به صورت بارکد یونیک بوده که بصورت دائمی امکان دریافت و مشاهده اصل استعلام از طریق بخش تصدیق گواهی سامانه شهرداری الکترونیک ملایر امکانپذیر میشود.
فرجی به پرداخت های الکترونیکی و غیرحضوری عوارضات نوسازی و صنفی شهرداری به جای پرداخت با قبوض کاغذی و مراجعه حضوری شهروندان اشاره و خاطرنشان کرد: شهرداری ملایر در راستای گسترش خدمات الکترونیکی و رفاه حال شهروندان اقدام به راه اندازی سامانه شهروند سپاری کرده است و شهروندان می توانند با داشتن کد نوسازی ملک خودو ورود به سایت شهرداری ملایر به نشانی www.malayer.ir مراجعه کرده و از قسمت خدمات شهروندی و انتخاب بدهی عوارض نوسازی یا صنفی نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند.