اجتماعی

‏14 پروژه تولیدی جهاد کشاورزی ملایر به بهره برداری رسید

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه در طول هفته دولت 14 پروژه تولیدی در سطح ‏شهرستان ملایر گلنگ زنی و افتتاح شد، گفت: شاخص ترین این پروژه ها طرح احداث مجتمع ‏دامپروری شرکت ملارد شیر به همت شرکت شستا در روستای کوسج خلیل ملایر از توابع بخش ‏جوکار، با اعتبار 330 میلیارد تومان بود.

مهدی میرباقری در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، با اشاره به اینکه ظرفیت تولید این پروژه ‏‏6000 رأس گاو شیری است، افزود: میزان اشتغالزایی پیش بینی شده 400 نفر بوده و میزان تولید شیر ‏خام سالانه 36 هزار و 500 لیتر و میزان تولید گوشت قرمز 350 تن پیش بینی شده است.

وی به افتتاح 5 پروژه آبیاری بارانی در طول هفته دولت امسال با حضور مسئولین استانی و شهرستانی ‏در روستاهای ده چانه، دهنوی علی آباد، ده شاکر و دهنو آورزمان، اشاره کرد و افزود: این طرح ها ‏برای 16 نفر اشتغالزایی داشته است.

میرباقری از افتتاح پروژه گلخانه ” مریم دشتی” با طرح تولید سبزی و صیفی به مساحت 2000 متر ‏مربع، در روستای حرم آباد با اشغالزایی برای 2 نفر و اعتبار 766 میلیون تومان خبر داد و گفت: ‏پروژه ” صندوق زنان روستایی” نیز در روستای جیجان رود با اشتغالزایی برای 53 نفر با اعتبار 100 ‏میلیون تومان و پروژه ” صندوق زنان روستایی” در روستای گماسا با اشتغالزایی برای 23 نفر با ‏اعتبار 100 میلیون تومان با حضور مسئولین به بهره برداری رسید.

وی به افتتاح 2 پروژه ایستاده کردن باغات انگور در روستاهای افسریه و نمازگاه اشاره و خاطرنشان ‏کرد: مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح ها 450 میلیون تومان بوده و متقاضیان از تسهیلات ‏اشتغال روستایی(کارا) استفاده کرده اند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به افتتاح طرح پرورش ماهی سرد آبی در روستای ازناو با ‏ظرفیت تولید سالانه 5 میلیون قطعه، گفت: این طرح برای 3 نفر اشتغالزایی داشته است.

میرباقری از افتتاح پروژه واحد تولید لواشک و ترشک در روستای جوراب با اشتغالزایی برای 7 نفر با ‏اعتبار 754 میلیون تومان و ظرفیت تولید هزار تُن در طول سال خبر داد و گفت: در هفت دولت امسال ‏پروژه واحد تصفیه و بسته بندی کشمش نیز در روستای جوراب با سرمایه گذاری کلی 12 میلیارد ‏تومان و اشتغالزایی برای 15 نفر به بهره برداری رسید.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه امسال در هفته دولت 40 پروژه بخش آب، خاک و طرح فراز در ‏سطح این شهرستان به صورت متمرکز به بهره برداری رسید، گفت: این پروژه ها مربوط به بخش های ‏مرکزی، جوکار، زند و سامن بود.

میرباقری با اشاره به اینکه مبلغ کل این طرح ها 9 میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است، ‏افزود: این طرح ها در مساحتی حدود 744 هکتار اجرا شده و برای 96 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده اند.‏
وی در مورد طرح فراز اجرا شده در سطح این شهرستان نیز اظهارکرد: در کل ملایر 47 طرح در ‏باغاتی به مساحت 68 هکتار با صرف اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 760 میلیون تومان اجرا شده است.
‏۸ شهریور, ۱۳۹۹ ۰۱:۳۹ ب.ظ

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن