سیاسی

اجرای توافقات بین‌المللی فقط با اجازه مجلس ممکن است

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت تعامل با تمام کشورها در دوران اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا را الزامی دانست.

.احمدحسین فلاحی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، در رابطه با انعقاد قرارداد ۲۵ ساله ایران با کشور چین و حواشی مربوطه، مطرح کرد: شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فروخته شدن ایران به کشور چین حقیقت نداشته و باید توجه داشت که هیچ‌موقع نظام اسلامی اجازه تسلط کشوری بیگانه بر خاک و ملتی که سالیان طولانی دربرابر سختی‌ها ایستادگی کرده‌اند را نمی‌دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه نظرات و شایعات مطرح شده همگی پیرامون کلیات این طرح به وجود آمده است، عنوان کرد: تمامی مواد مندرج در این توافق نامه در راستای منافع ۲ کشور بوده و شکی در رابطه با وجود ابهام و یا نقص دراین موضوع نیست؛ شایان ذکر است تمامی توافقات بین‌المللی باید پس از انعقاد، در مجلس بررسی شده و درنهایت برای اجرا، اجازه مجلس را بگیرند.

وی با اشاره به تعطیلات مجلس در ایام نوروز، ادامه داد: از این رو مادامی که این طرح به مجلس راه پیدا نکرده است نمی‌توان در رابطه با جزئیات آن نظر داد.

فلاح با بیان اینکه اصل اساسی عدم تسلط کشورهای بیگانه بر ایران همواره مهم‌ترین چارچوب این گونه معاملات بین‌المللی است، تاکید کرد: ما مسئولان و نمایندگان براساس منافع متقابل و منافع کشور قدم برداشتیم و تفصیل این توافقنامه باید در صحن مجلس بررسی شده و تا آن زمان از اظهار نظر یک‌طرفه خودداری به عمل آید.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با اشاره به تحریم‌های سنگین آمریکا علیه ایران‌، چین و روسیه، اظهار کرد: باتوجه به تحریم‌ها، باید تعامل منطقه‌ای باهمه کشورها داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه ایران تنها کشور امضا کننده چنین قراردادی در دنیا با کشور چین نیست، خاطرنشان کرد: این ۹۰امین قراردادی است که کشور چین آن‌را امضا کرده است؛ در سال‌های گذشته نیز این کشور قرارداد‌هایی مشابه را با سایر کشورها امضا کرده و به مرحله اجرا رسانده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن