فرهنگ و هنر

?جایگاه نخست در عضو گیری کتابخانه های استان از آن تویسرکانی ها شد

جایگاه نخست در عضو گیری کتابخانه های استان از آن تویسرکانی ها شد

?به گزارش #همدان_آنلاین فرماندار تویسرکان درنشست انجمن کتابخانه های تویسرکان با اعلام اینکه تنها کتابخانه کودک در غرب کشور در این شهرستان ساخته شده است گفت: در سال جاری جایگاه نخست در عضو گیری کتابخانه های استان توسط کتابخانه های این شهرستان کسب شده است.
سیدرسول حسینی گفت: خوشبختانه جایگاه نخست در عضوگیری کتابخانه های استان به حق شایسته تویسرکان است.

وی با بیان اینکه نخستین کتابخانه استان همدان در تویسرکن بنا شده است، اظهار کرد: تویسرکانی ها علاقه به کتاب و کتاب خوانی دارند.

فرماندار تویسرکان افزود: برنامه های آتی انجمن کتابخانه های تویسرکان حل مشکل زمین برای ساخت کتابخانه تعریف شده در شهرک قائم(عج) و نیز ساماندهی کتابخانه عترت به عنوان تنها کتابخانه کودک در غرب کشور باشد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان درانجمن ادامه از پرداخت مبلغ 26 میلیون و 988 هزار و 595 تومان سهم نیم درصد شهرداری‌های تویسرکان به کتابخانه‌های عمومی در پنج ماهه امسال خبرداد افزود: ‌988 هزار و 595 تومان از این مبلغ را شهرداری سرکان  پرداخت کرده و متاسفانه عملکرد شهرداری فرسفج در این زمینه صفر و  شهر سرکان نیز منفی است.

مهدی کریمی گفت : میزان اعتبار مصوب کمیته برنامه‌ریزی امسال برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی را مبلغ 50 میلیون تومان اعلام کرد و تصریح کرد: اعتبار مصوب سال گذشته کتابخانه‌های عمومی تویسرکان 120 میلیون تومان بود که تنها 20 میلیون تومان آن تخصیص یافت.

کریمی با اشاره به اینکه تجهیزات کتابخانه‌ها قدیمی شده و نیازمند به‌روزرسانی است افزود: کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیازمند نگاه ویژه‌ای برای بهسازی امکانات و تجهیزات خود به منظور ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف است.
رئیس کتابخانه های عمومی ادامه داد: توزیع بیش از 500 جلد کتاب و 450 جلد مجله در ایستگاه‌های مطالعه در شهرستان بسیاررضایت بخش بوده است وهمچنین شرکت توزیع برق، بهزیستی، شهرداری، زندان و یک نانوایی سازه را مهیا و ما کتاب‌های آن ایستگاه را تهیه و در اختیار علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در این نهادها قرار گرفت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان نشست‌های کتابخوان، مسابقه نقاشی، جمع‌خوانی، قصه‌گویی، نمایشگاه کتاب، کلاس کاردستی و نمایشنامه‌خوانی را از برنامه‌های فرهنگی این نهاد دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون 569 کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهدا شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 2 هزار و 416 جلد هدیه شده بود.
کریمی با اشاره به رشد 58 درصدی مشارکت در جشنواره رضوی تویسرکان ادامه داد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت 4 هزار و 663 نفر در تویسرکان برگزار شد که طی مراسمی با حضور مسوولان استان و شهرستان از 51 نفر از برگزیدگان این جشنواره در تویسرکان تجلیل شدند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن