اجتماعی
موضوعات داغ

این‌بار تور صیاد را صید کرد

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان از کشف هزار متر تور صیادی و ۱۲۰۰ ماهی صید شده غیرمجاز در تالاب شیرین سو خبرداد.

مهدی صفی‌خانی در گفت‌وگو با #همدان‌آنلاین با اشاره به گشت زنی مداوم نیروهای یگان حفاظت محیط زیست از تالاب‌ها و مناطق محافظت شده، بیان کرد: درطی بازدیدهای یگان حفاطت، روز گذشته یک صیاد متخلف که اقدام به ماهیگیری غیرقانونی در تالاب شیرین سو کرده بود توسط نیروهای یگان، دستگیر و به مراجعه قضایی تحویل داده شد.

وی با اشاره به نجات ۱۰۰ قطعه ماهی کپور توسط نیروهای یگان حفاطت محیط زیست، گفت: سایر ماهی‌های کشف شده زخمی و یا کشته شده بودند که متاسفانه امکان بازگشت انان به چرخه طبیعت وجود نداشت.

صفی‌خانی در ادامه افزود: درادامه بررسی ها از خودروی پارک شده کنار تالاب مدارک متهم که متولد 1371 است کشف و ضبط گردید؛همچنین 7 قطعه تور ماهیگیری به طول 170 متر و ۳ قایق بادی نیز کشف و ضبط شد

صفی‌خانی با بیان اینکه نیروهای پایش گشت زنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان به طور مستمر مشغول محافطت از سرمایه‌های طبیعی هستند، عنوان کرد: مدتی پیش نیز افرادی سودجو در فصل زادو ولد پرندگان اقدام به کرایه دادن قایق و ناامن کردن محیط برای جانوران موجود در تالاب آق‌گل شده بودند که با تذکر و ممانعت نیروهای محیط زیست مواجه شدند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همچنین از رهاسازی ۶۰ پرنده شکاری با گونه‌هایی متفاوت به چرخه حیات وحش در روز جاری خبرداد و گفت: تعدادی از پرنده‌های شکاری که توسط مرکز تیمار محیط‌زیست به منطور درمان و رسیدگی به وضعیت آنان نگهداری می‌شدند امروز به طبیعت بازگشتند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن