سیاسی
موضوعات داغ

از تخلف مشهود دولت در واریز یارانه تا بی کفایتی مجلس

از تخلف مشهود دولت در واریز یارانه تا بی کفایتی مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی تخلف دولت در قانون مصوبه مجلس در رابطه با پرداخت یارانه‌هارا یکی از مشکلات اساسی دانست.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت و گو با همدان_آنلاین، با اشاره به دستور مجلس در رابطه با حذف یارانه ۳ دهک بالای پردرآمد جامعه، گفت: مدت‌های مدیدی است که مجلس بر حذف یارانه ۳ دهک بالا به توافق رسیده اما دولت هنوز اقدام مناسبی نداشته و با عدم دقت در گفته مجلس، درحال واریز یارانه به افرادی است که درآمدهای بالایی دارند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه مبلغ واریزی یارانه کفاف زندگی دهک‌های پایین را نمی‌دهد، مطرح کرد: بی دقتی دولت در واریز یارانه‌ها به شکلی مشهود است که مبلغ تعیین شده برای افراد کم درآمد حذف و واریز آن برای دهک‌های بالا و افرادی با درآمدهای نجومی ادامه دارد.

عضو کمیسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت با هیچ گونه کمبود منابع مالی برای واریز یارانه‌ها مواجه نیست، اظهار کرد: درحال حاضر دولت ۱۴۲ هزار میلیارد تومان در سال درآمد داشته و تنها ۴۲ هزار میلیارد تومان از این درآمد را به مردم پرداخت می‌کند؛ بنابراین دولت نه تنها مشکلی در پرداخت یارانه‌ها ندارد، بلکه درآمدهایی را نیز از این راه بدست آورده است که تمامی آن‌هارا برای شرکت‌ها، یارانه بهداشت، درمان، نان، بیمه کشاورزان، روستاییان خرج می‌کند.

نماینده مردم همدان در خانه ملت ادامه داد: بخشی از درآمدهای حاصل از واریز یارانه‌ها در سال‌جاری به مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان کمک به افرادی که تحت پوشش کمیته‌امداد و بهزیستی نیستند در غالب تبصره ۱۴ واریز کرده است که تاثیر بسیار خوبی را برای خود به وجود آورده است.

وی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی در انجام وظیفه خود که همان نظارت بر عملکرد دولت بوده، کوتاهی کرده است، گفت: سازمان برنامه و بودجه، وزارت رفاه و در رأس آنان دولت مقصران اصلی نا به سامانی واریز یارانه‌ها هستند.

حاجی بابایی با اشاره به سخنان اخیر سید فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر اخذ یارانه توسط ۱۰ میلیون نفر از افراد بی نام و نشان در کشور، تصریح کرد: این افراد کاملا بانشان، معروف و ثروتمند هستند و منظور از این سخنان همان ورایز یارانه به ۳ دهک‌ بالا بوده که از دید مجلس تخلف محسوب می‌شود؛ دولت باید اقشار کم درآمد جامعه را درک و یارانه دهک‌های بالا را براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی حذف کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن