اجتماعی

ایجاد فضایی امن، متناسب با شئنیت زنان ازجمله وظایف مهم دولت برای حضور بانوان در جامعه است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان از بازتاب مثبت ۹۹ درصدی مدیران کل از فعالیت بانوان در ادارات خبرداد.

به گزارش #همدان_آنلاین ربیعه علیمحمدی با حضور در این تحریریه خبری همدان، با اشاره به دستور دولت مبنی بر افزایش انتصابات بانوان به عنوان معاون در کنار مدیران کل، گفت: براساس این دستور، از فروردین ماه سال‌جاری در هریک ماه، یک خانم به پست مدیریتی منصوب شده‌است.

وی با تأکید براینکه استاندار به‌شدت پیگیر انتصاب بانوان در سمت‌های مهم و مدیریتی هستند، مطرح کرد: مهم ترین نکته در انتصاب بانوان، پذیرش مسئولیت و وظایف ازسوی آنان است؛ برخی از خانم‌ها به‌دلیل حجم کار بالا در پستی مشخص از پذیرفتن آن اجتناب می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمامی اعضای خانواده باید درکنارهم نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت کرده و مادر خانواده را از لحاظ روحی و فکری کمک کنند، اظهار کرد: کمک فکری و روحی اعضای خانواده به‌ویژه همسر، می‌تواند به یک بانو برای حضور پررنگ و پرقدرت درجامعه کمک کند؛ متاسفانه جامعه در این سطح تربیت نشده که بتواند در یک خانه زن و شوهر، هردو به یکسان وظایف خانه را انجام دهند از این رو تمامی بار روحی و کاری خانه و خانواده بر دوش بانوان است.

علیمحمدی با اشاره به اینکه اسلام هیچ‌گاه مخالف حضور زنان در جامعه نیست، بیان کرد: مهم ترین نکته برای حضور یک زن در فضای کاری نوع تفکر است؛ جامعه باید یادبگیرد که به زن و مرد فارق از جنسیت تنها به چشم یک انسان نگاه کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان ایجاد فضایی امن، متناسب با شئنیت زنان را ازجمله وظایف مهم دولت برای تشویق و بسترسازی حضور بانوان در جامعه دانست و افزود: یادگیری اصول روابط اجتماعی برای حفظ امنیت توسط زنان نیز از دیگر فاکتورهای مهم بسترسازی برای حضور امن زنان در فضای کاری است؛ زنان ابتدا باید شخصیت والای وجودی خودشان را بشناسند تابتوانند با دوری جستن از هرگونه افکار ظاهری و درک توانمندی‌های با ارزش خودشان، با غرور و افتخار در فضای کاری حاضر شوند.

علیمحمدی با بیان اینکه امروزه جنگ رسانه جو سنگینی را بر دختران ایران زمین تحمیل کرده است، خاطرنشان کرد: این جو سنگین باعث شده تا دختران ما با مقایسه جسمی و سطحی خود با دیگر هنرمندان و افراد مشهور خارجی در یک فضای روانی سخت قرار گرفته و برای شبیه کردن خودشان به این افراد بدون داشتن آگاهی تلاش کنند.

وی مشکل ترین و حادترین مسئله در جامعه را فرهنگ کار دانست و گفت: امروزه جوانان با تعریف حدومرزهای مشخص برای کار خود، به سختی موقعیت‌های کاری را می‌پذیرند؛ جوانان امروزی خواهان شغل‌هایی دولتی با حقوق های بالا هستند.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه امروزه برخی از دختران ارزش والای خود را فراموش کرده‌اند، تاکید کرد: آموزش‌های لازم جهت حفظ شئنیت و وقار بانوان توسط خود آن‌ها باید از دوران ابتدایی آموزش به شکل بنیادین و کاربردی صورت گیرد تا در آینده شاهد عدم اعتماد به نفس دختران درجامعه نباشیم.

علیمحمدی با اشاره به تدوین سند ارتقا زنان استان نیز مطرح کرد: این ستد برنامه‌ای جامع ویژه بانوان است که مشکلات زنان در تمامی حوزه‌ها را شناسایی و به دستگاه‌های مربوطه جهت رفع این مشکلات معرفی می‌کند؛ بهزیستی، آموزش و پرورش، بهداشت و کانون پرورشی فکری نوجوانان ازجمله دستگاه‌های عضو این سند هستند.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه این اداره قصد دارد در طرحی به نام بانوی پرافتخار الوند، تمامی خانم‌های موفق و توانمند شهری و روستایی را شناسایی کند، تصریح کرد: این برنامه در ۱۵ حوزه متفاوت از ۲ روش خودمعرفی و معرفی توسط دیگران، سعی دارد تا تمامی زنان پرافتخار، کارآفرین، موفق و پرتلاش گمنام شهری و روستایی استان را شناسایی کند.

وی دررابطه با پدیده شوم کودک همسری نیز، عنوان کرد: خوشبختانه منع و غیراخلاقی بودن این پدیده به جز ۲ منطقه، در تمامی مناطق استان فرهنگ سازی شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن