اجتماعی

انتشار تصاویر شخصی با چاشنی انتقام‌جویی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از دستگیری یک متهم به جرم انتشار تصاویر شخصی فردی خبر داد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد در گفت‌وگو با همدان آنلاین در تشریح این خبر بیان کرد: چندی پیش خانمی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد که فردی در فضای مجازی صفحه‌ای با تصاویر و اطلاعات شخصی وی ساخته است.

وی ادامه داد: پس از طرح شکایت و تشکیل پرونده بررسی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سرخوش با اشاره به اینکه متهم در اسرع وقت دستگیر شد عنوان کرد: سرانجام متهم پس از انجام اقدامات فنی و پلیسی دستگیر شد که پس از بازجویی مشخص شد فرد با انگیره انتقام‌جویی، این جرم را مرتکب شده است.

وی با بیان اینکه شاکی از طریق سایت همسریابی به مدت ۵ ماه با متهم ارتباط داشته است مطرح کرد: متهم پس از مدتی رابطه با شاکی هنگامی که جواب منفی می‌شنود با قصد تلافی و انتقام‌جویی اقدام به انتشار تصاویر شخصی شاکی می‌کند.

سرهنگ سرخوش با تاکید بر اینکه فضای مجازی به هیچ عنوان بستری برای آشنایی و ازدواج افراد نیست توصیه کرد: افرادی که در فضای مجازی تصمیم به ازدواج می‌گیرند حتما باید پیش از ارسال تصاویر و اطلاعات شخصی یکدیگر را در فضای حقیقی ملاقات کرده و از صحت جریان مطمئن شوند.

رئیس پلیس فتا استان همدان در پایان یادآور شد: بی توجهی و بی اعتنایی نسبت به تصاویر و اطلاعات شخصی به ویژه برای بانوان ممکن است در نهایت منجر به هتک حیثیت و حرمت افراد بزه‌دیده شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن