اقتصادی

بازرسین بازار در کمین گران فروشان

در پی گزارشات و گلایه های مردمی مبنی بر گران فروشی فروشندگان مرغ، موضوع را جویا شدیم.
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان، از برخورد قاطع با متخلفین و گران فروشان مرغ، تخم‌مرغ و ماهی خاطر نشان کرد.
جواد عاشوری در گفتگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، بیان کرد: تمام فروشندگان مرغ، تخم‌مرغ و ماهی موظف‌اند، محصول خود را طبق قیمت مصوب به فروش برسانند.
وی با تأکید بر برخور با گران‌فروشان، توضیح داد: در صورت مشاهده تخلف، بازرسان سازمان صنعت و معدن و یا بازرسین اتحادیه ورود کرده و به اداره تعزیرات برای انجام اقدامات لازم گزارش خواهند داد.
وی با بیان اینکه تنظیم بازار کشوری وظیفه تعیین قیمت را دارد، ادامه داد: بر اساس مصوبه تنظیم بازار کشوری، قیمت مرغ گرم برای مصرف‌کننده، ۱۲۹۰۰ تومان و برای فروشنده ۱۲۲۰۰ تومان است.
وی با ذکر اینکه، عرضه و تقاضا برای مرغ مطلوب است، گفت: نیاز مرغ استان، از استان‌های همدان، زنجان، مرکزی و شمال کشور تأمین می‌شود و مشکلی در این خصوص نداریم.
عاشوری در خصوص تخم‌مرغ نیز، عنوان کرد: نرخ مصوب تخم‌مرغ از شانه‌ای ۱۶ هزار تومان تا ۱۹ هزار تومان براساس وزن آن تعیین شده است.
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان، با بیان اینکه مرغ منجمد تنها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع و به فروش می‌رسد، اظهار کرد: در استان تقاضا برای مرغ منجمد نداریم و در واحد های صنفی توزیع می‌شود، اما بر آن نیز نظارت داریم.
عاشوری اضافه کرد: در یک ماه گذشته نرخ قیمت مرغ، تخم‌مرغ و ماهی ثابت بوده و افزایش و یا کاهش نداشته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن