فرهنگ و هنر

یک همدانی، پایتخت را میخکوب کرد


یک کارگردان همدانی، بعد از سال‌ها در صحنه جشنواره فجر درخشید
پویا سعیدی متولد ۸/۰۱/۱۳۷۴ از همدان، تحصیل‌کرده‌ی تئاتر از هنرستان هنرهای زیبای همدان و ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی است. وی فیلم‌های کوتاه ”۴:۱۱”، “نواخت”، “راندِوو”، پرفورمنس “یک کشتار جمعی” و ساخته و کارگردانی کرده است.
سعیدی در نویسندگی نیز با آثاری نظیر، نمایش “سویساید نُت”، منتخب شانزدهمین جشنواره تئاتر تجربه و برگزیده چهارمین جشنواره دانشجویی تئاتر باران در سال۹۴، نمایش “روادید”منتخب سومین کارناوال دانشجویان دانشگاه تهران و آثار بسیاری در این حوزه بارها منتخب شده است.
این کارگردان جوان و خوش آتیه تا کنون برنده تندیس های، بهترین داستان کوتاه از اولین جشنواره ادبی هگمتانه برای داستان “شماره۸۱” سال۹۰، بهترین نمایشنامه از چهاردهمین جشنواره ملی جوان خوارزمی برای نمایشنامه ” تن‌های تنها “ سال ۹۲، بهترین نمایشنامه از هشتمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر برای نمایشنامه “ روادید” و بسیاری آثار دیگر شده است.
آخرین ساخته وی “لانچر ۵” نام دارد که نویسندگی و کارگردانی آن را به عهده داشته و برنده تندیس بهترین نمایشنامه و نمایش برگزیده از بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی شده است، پس از ۳۰ باعث جلب نگاه‌ها به اثری از همدان شد.
پویا سعیدی در گفتگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، بیان کرد: تئاتر “لانچر ۵” تاکنون بالغ بر ۱۰۰ اجرا در تهران داشته که جز پنج تئاتر پرمخاطب کشور شده است.
وی در خصوص داستان این تئاتر، توضیح داد: در یک پادگان سربازی، طی یک ماه، ۳ سرباز به طرز مشکوکی به قتل رسیده‌اند، که طی پیگیری هایی که انجام می‌شود، حقایق هولناکی بر ملا می‌شود.
وی با بیان اینکه این کار را با همکاری مسعود صرامی، نوشته و کارگردانی کرده است، ذکر کرد: این تئاتر اولین بار در ۲۱امین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی تهران برگزار شد که کاندید بهترین نمایشنامه در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است.
این کارگردان همدانی، عنوان کرد: این تئاتر از تیرماه ۹۸ در تئاتر شهر اجرا داشته و چندین بار تمدید شد سپس شهریور ماه در تئاتر مستقل تهران و دوباره از آبان ماه اجرا را شروع کردیم.
وی در خصوص جوایز این کار عنوان کرد: این کار جایزه بهترین بازیگر مرد،بهترین متن و بهترین نمایش از نگاه مردم را کسب کرده است.
سعیدی با ذکر اینکه امیر نوروزی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شده است، گفت: این تئاتر از همدان پس از سال‌ها، به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن