سیاسی

رتبه بندی معلمان پس از بدقولی 4 ساله وزیر

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس‌شورای اسلامی از اجرای طرح رتبه بندی معلمان همزمان با بازگشایی مدارس خبرداد.

امیر خجسته در گفت و گو با همدان‌آنلاین با اشاره به تصویب طرح رتبه بندی معلمان در چند روز اخیر، بیان کرد: طرح رتبه بندی معلمان به مدت 4 سال در مجلس متوقف و با بدقولی وزیر آموزش و پروش مواجه بود؛ خوشبختانه پس از گذشت مدت زمان نسبتا طولانی، این طرح با فشارهای بسیار سنگین مجلس از اول مهرماه اجرا و بودجه آن سال آینده در مجلس تعیین خواهد شد.

وی حقوق کم معلمان در مقایسه با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را بی عدالتی فاحش دانست و گفت: اطلاعات علمی معلمان و زحمات آنان بدون شک برابر با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها است اما با این وجود حقوق دریافتی آنان مبلغی بسیار ناچیز و کم است.

عضو کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی رهایی معلمان از مشکلات اقتصادی و حمایت مالی از آنان را  حق طبیعی فرهنگیان دانست و افزود: دولت باید از منابعی که در اختیار دارد برای معلمان هزینه کرده و این طرح را به بهترین شکل ممکن اجرا کند.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند با تاکید براینکه مجلس با فشار فراوان و پایبندی به تعهدات خود باعث تصویب طرح رتبه بندی معلمان پس از گذشت 4 سال شده است، مطرح کرد: سال آینده بحث چگونگی تامین منابع برای اجرای این طرح در بودجه بندی مرح و تصمیم گیری خواهد شد.

خجسته در تشریح این طرح، گفت:  مشمولان طرح رتبه‌بندی معلمان مربوط به کلیه فرهنگیان با بیش از دو سال سابقه کار در آموزش و پرورش است و بر اساس صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای در رتبه‌های یک تا پنج قرار گرفته و به تناسب رتبه‌های پنجگانه از مزایایی برخوردار خواهند شد.

وی در رابطه با میزان دریافتی فرهنگیان نیز بیان کرد: معلمان متناسب با حقوق و رتبه‌های مشخص شده از مزایای مالی برخوردار می‌شوند که این مبلغ از ۲۰۰ تا حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن