اجتماعیسلامت و پزشکی

داروخانه‌ها در آستانه ورشکستگی / مشکلی در توزیع واکسن آنفولانزا نداریم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از کاهش توان خرید داروخانه‌های خصوصی در خرید دارو خبرداد.

ایرج خدادادی در گفت و گو با همدان‌آنلاین، با اشاره به کاهش توان خرید داروخانه‌های خصوصی در خرید دارو، مطرح کرد: مدت‌هاست که بدقولی بیمه‌ها به داروخانه‌ها باعث کاهش تدریجی خرید دارو شده است؛ داروخانه‌ها با وجه نقد به سراغ خرید دارو رفته و بعد از مدتی با بدقولی بیمه ها در پرداخت پول داروها مواجه می‌شوند.

وی با تاکید براینکه روند ادامه دار پرداختی بیمه‌ها باعث توقف توان خرید داروخانه‌ها برای تهییه دارو در آینده‌ای نزدیک می‌شوند، اظهار کرد: بدقولی بیمه تنها مربوط به بخش خصوصی نبوده و شامل حال بخش دولتی همانند دانشگاه علوم پزشکی نیز شده است؛ داروخانه‌ها مجبور به خرید دارو به صورت نقدی و باز پس گیری مبلغ از بیمه پس از گذشت مدتی طولانی هستند.

خدادادی با اشاره به عدم پرداخت مبالغ قابل توجه بیمه به مراکز دولتی و خصوصی از سال گذشته تا کنون، عنوان کرد: اگر این روند ادمه پیدا کند داروخانه‌ها دیگر توان نقدینگی خود را از دست داده و به دنبال آن توانایی خرید دارو را برای همیشه ازدست می‌دهند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه اقتصاد داروخانه‌ها به بیمه‌ها متکی است، گفت: داروخانه‌ها به دنبال طلب‌های بیمه‌ای با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند و برای رفع مشکلات نقدینگی خود باید وام بگیرند که همین مساله نیز آنها را دچار مشکل کرده است.

مشکلی در توزیع واکسن آنفولانزا نداریم

خدادادی در رابطه با توزیع واکسن آنفولانزا نیز، گفت: واکسن موردنیاز ویروس آنفولانزا، از ابتدای سال توسط حوزه معاونت غذا و دارو به گروه‌های مورد نیاز ارسال شده و خوشبختانه مشکلی در تامین این نوع واکسن به بیماران نداریم.

وی با بیان اینکه هیچگاه واکسن برای تمامی افراد یک شهر و یا استان ارسال نمی‌شود، تصریح کرد: واکسن تنها برای گروه‌های پرخطر پیش‌بینی و توزیع می‌شود؛ ابتدای سال جاری گروه‌های پرخطر شناسایی و سهمیه دریافت واکسن آنفولانزا برای این تعداد به استان ارسال شد

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن