اقتصادی

نه مرغ گران شده نه تخم‌مرغ!

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی استان همدان، خاطر نشان کرد: هر نوع مرغ با هر اسم، برند و نشان باید به نرخ مصوبه به فروش برسد.

جواد عاشوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، بیان کرد: قیمت مرغ طبق مصوبه دولتی کیلویی 12900 تومان است اما در سطح استان از کیلویی 11500 الی 12500 تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه، بازرسین اتحادیه و سازمان صنعت، معدن و تجارت بازار را مرتب رصد می‌کنند، اظهار کرد: هر نوع عرضه بالاتر از قیمت مصوبه تخلف بوده و فرد خاطی مجازات خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه، عده‌ای هنوز تخم‌مرغ دانه‌ای و یا شانه‌ای می‌فروشند، ذکر کرد: تخم‌مرغ یک هفته است که به صورت کیلویی به فروش می‌رسد و فروش آن به به صورت شانه‌ای و دانه‌ای تخلف است.

عاشوری با بیان این مطلب که، بنک‌داران، تخم‌مرغ را کیلویی می‌فروشند پس مغازه‌داران باید آن را کیلویی به خریدار عرضه کنند، افزود: به رئیس اتحادیه خواروبار فروشان ابلاغ شده تا به مغازه‌داران اطلاع داده و از فروش تخم‌مرغ به صورت شانه‌ای خودداری کنند.

وی در خصوص ماهی اعلام کرد: در استان ماهی از کیلویی 30000 الی 55000 تومان به فروش می‌رسد.

وی یا ذکر اینکه گران‌ترین نوع ماهی، شوریده است، اظهار کرد: در بازار ماهی‌های قزل‌آلا، سفید، حلوا، شیر، شوریده و کفال موجود است که از استان‌های شمالی و آبادان و بندر عباس تأمین می‌شود.

وی با تأکید براینکه، هیچ‌گونه افزایش قیمتی در استان نداریم، عنوان کرد: در استان قیمت‌های عرضه کالا از میزان نرخ مصوب کمتر است.

وی با بیان اینکه، عرضه در استان خوب است، ذکر کرد: در استان روزی 80 تن، مرغ آماده طبخ و 70 تن، تخم‌مرغ توزیع می‌شود.

عاشوری با اشاره به اینکه مرغ زنده مازاد در استان داریم، گفت: میزان مرغ مازاد به استان‌های دیگر نظیر قزوین، اراک و زنجان ارسال می‌شود.

وی با ذکر اینکه، در سطح استان‌ها، تولید داریم، اظهار کرد: در استان تجارت آزاد است و به همین دلیل از استان‌های دیگر نیز واردات داریم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن