اقتصادی

برگزاری همایش خوردگی در صنعت نفت در منطقه همدان

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، همایش خوردگی در صنایع نفت و گاز در منطقه همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان، گفت: این همایش ۱۸ آذر ۹۸ و با مشارکت منطقه و انجمن مهندسی نفت دانشگاه پیام نور مرکز همدان در محل تالار شهید آوینی دانشگاه فوق برگزار شد.

امین روستایی ارتباط صنعت و دانشگاه را برای رشد و توسعه هر جامعه ای ضروری خواند و افزود: این همایش در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری انعقادی بین منطقه و دانشگاه پیام نور با هدف تقویت و توسعه همکاری ها انجام شد.

وی با بیان اینکه پدیده خوردگی موجب تخریب ظاهر و کوتاه شدن عمر اشیاء می شود، تصریح کرد: صنایع نفت و گاز کشور ما در مناطق مستعد پدیده خوردگی قرار داشته و بررسی این پدیده و مدیریت آن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

روستایی اظهار کرد: ایجاد آلودگی های زیست محیطی را تشدید کننده پدیده خوردگی دانست و آسیب وارده از این طریق به بخش های مختلف سیستم را اجتناب ناپذیرخواند.

مدیر منطقه همدان یادآور شد: امروزه سهم عظیمی از هزینه های صنایع مختلف مربوط به هزینه های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از خوردگی است لذا شناخت خوردگی و روش های کنترل آن، باعث کاهش خسارات می شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه محل تربیت نیروی انسانی متخصص است و اگر این نیرو بتواند دانش و مهارت خود را در عرصه صنعت به کار ببرد، بی شک موجب پیشرفت و توسعه خواهد شد.

روستایی با توجه به آمار ارائه شده توسط انجمن خوردگی ایران گفت: هزینه خوردگی در ایران معادل سه تا پنج درصد تولید ناخالص ملی بوده و هر ایرانی سالانه ۲۰۰ هزار تومان برای خوردگی هزینه پرداخت می‌کند.

این مقام مسئول ضمن تبریک مجدد هفته پژوهش، اظهار داشت: پژوهش‌های‌ دانشگاهی‌ می توانند درجهت‌ رفع‌ معضلات‌ صنعتی‌ کشور گام‌ عمده‌ای‌ بردارد و به همین منظور شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان از پژوهش های مرتبط با نیازهای‌ تحقیقاتی‌ این حوزه حمایت می کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن