اجتماعیسلامت و پزشکی

جلوگیری از تولد 12 معلول

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان از جلوگیری تولد 12 فرد معلول به واسطه انجام آزمایشات ژنتیک خبرداد.

امیرکوکائیان در گفت‌وگو با همدان‌آنلاین با اشاره به اجرای طرح غربالگری ژنتیک برای 3800 نفر در سال‌گذشته، بیان کرد: غربالگری ژنتیک عمدتا در سنین 15 تا 25 سال و افراد در آستانه ازدواج به صورت کاملا رایگان، به منظور مراقبت‌های ژنتیکی و جلوگیری از تولد نوزادان دارای معلولیت و بیمار، هرساله در استان توسط بهزیستی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری غربالگری ژنتیک بیش از ازدواج به دانشکاه علوم پزشکی سپرده شده است، عنوان کرد: آزمایش‌های ژنتیک برای افراد نیازمند به انجام این آزمایش با الویت اشخاص بی بضاعت و تحت پوشش بهزیستی در سال‌جاری از اواسط  آبان ماه اجرا شده است.

کوکائیان با تاکید بر اینکه غربالگری ژنتیک به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، مطرح کرد: باتوجه به بودجه بسیار کم بهزیستی در حوزه غربالگری ژنتیک، هدف گذاری مدیران برای انجام غربالگری برای  2هزار نفر از هم استانی‌ها صورت گرفته است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته 851 نفر به واسطه آزمایشات ژنتیک به مراکز مشاوره‌ای مربوطه ارجاء داده شدند، اظهار کرد: از همین رو سال گذشته براساس اقدامات به موقع پزشکی، از تولد 12 معلول در استان جلوگیری به عمل آمده است .

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن