اجتماعی

شهرداری حال خوبی ندارد

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شرایط اقتصادی فعلی بر عملکرد شهرداری تأثیر گذاشته است گفت: قصد دفاع از برخی از عملکردهای شهرداری را نداریم اما بهتر است این را هم به خاطر داشته باشیم که شهرداری بودجه دولتی ندارد. 

دکتر ابراهیم مولوی، یک شنبه 25 آذر با حضور در پایگاه خبری همدان‌آنلاین با اشاره به اینکه درآمد شهرداری باید با هزینه‌های آن برابر باشد اظهار کرد: وظیفه اصلی شورا، سیاست‌گذاری، قانون‌گذاری و نظارت برعملکرد شهردار است بنابراین شورا در هر مرحله‌ای که لازم باشد به شهرداری تذکر می‌دهد.

وی ادامه داد: پروژه‌های سنگینی مانند پل سردار شهید همدانی، پیاده راه سازی بلوار ارم، پارکینگ آقاجانی بیگ، شرایط مالی و اقتصادی شهرداری را بدتر کرده است.

فحش‌ها را ما شنیدیم، سایرین لذت بردند

دکتر مولوی با بیان اینکه اعتبار ساخت پارکینگ آقاجانی بیگ  30 میلیارد تومان است عنوان کرد: بلوار ارم یکی از نقاط تفریحی و خوش آب و هوایی است که بسیاری از شهروندان تعطیلات خود را آنجا می‌گذرانند.

وی با اشاره به اینکه برای پیاده راه سازی بلوار ارم با مشکلات و مخالفت‌های زیادی روبرو شدیم مطرح کرد: تمام مخالفت‌ها و فحش‌ها برای ما بود اما حالا همان مخالفان برای گذراندن اوقات فراغت به آنجا می‌روند.

مولوی تصریح کرد: در حال حاضر برای ساخت پل سردار شهید همدانی شهردار مدعی است بودجه کافی نیست و باید شرایط فعلی اقتصادی و تحریم‌ها را هم در نظر بگیریم.

عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: هزینه این شهر برای شهرداری ماهیانه حدود 20 میلیارد تومان است و در مقابل شهرداری هیچ درآمدی ندارد.

وی توضیح داد: در سال جاری حدود 90 هزار تن آسفالت در نقاط مختلف استان با بهترین کیفیت استفاده شده و انصاف نیست که بگوییم شهرداری هیچ اقدام مفیدی نداشته است.

ساختمان دادگستری معطل افتتاح رئیس قوه قضاییه

مولوی یادآور شد: برای افتتاح ساختمان جدید دادگستری چندین ماه است که منتظر حضور رئیس قوه قضاییه برای افتتاح هستیم.

وی در پایان افزود: اگر چه برای اعتراض به جابه جایی ساختمان دادگستری بسیار ضربه خورده و به زندان رفتم  اما با این حال منتظر حضور رئیس قوه قضاییه هستم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن