اجتماعی

سوءاستفاده از عکس‌های دختر ۱۷ ساله توسط دوستش

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از انتشار تصاویر شخصی یک دختر ۱۷ ساله توسط دوستش خبر داد.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اعلام این خبر بیان کرد: با مراجعه یک شهروند همدانی به پلیس فتا و ادعای وی مبنی بر انتشار اطلاعات و تصاویر شخصی در یک صفحه اینستاگرامی خواستار رسیدگی به شکایت خود شد.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود مدعی شد که یک فرد با سوء استفاده از تصاویر شخصی او در اینستاگرام اقدام به ایجاد ارتباط با دوستان و آشنایان کرده و موجب هتک حیثیت و آبرویش شده است.

سرهنگ سرخوش نهاد با اشاره به اینکه حساسیت این موضوع موجب پیگیری سریع پلیس فتا در راستای شناسایی متهم شد افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا متهم در اسرع وقت شناسایی و با اخذ مجوز مقام قضایی دستگیر شد.

وی توضیح داد: متهم که دوست و همکلاسی صمیمی شاکی بود انگیزه خود را از این اقدام، ایجاد ارتباط با افراد مورد نظر اعلام کرد و مدعی شد که نمی‌دانست انتشار تصاویر شخصی دیگران جرم است.

رئیس پلیس فتای استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: انتشار و سوءاستفاده از تصاویر و اطلاعات افراد در فضای مجازی جرم بود و برابر قانون با فرد خاطی برخورد خواهد شد؛ همچنین شهروندان از انتشار تصاویر شخصی خود در فضای مجازی خودداری کرده چرا که این فضا، امن نبوده و امکان سوءاستفاده وجود دارد‌.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن