اجتماعی

اعتماد به فردناشناس به قیمت 8 میلیون تومان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از برداشت مالی غیرمجاز به مبلغ 8 میلیون تومان توسط یک کلاهبردار از حساب شهروند همدانی خبر داد.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین در تشریح این خبر اظهار کرد: متاسفانه آمار جرائم فضای مجازی نشان‌دهنده افزایش جرائم مالی است که در نتیجه عدم رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: در این راستا یک شهروند همدانی با مراجعه به پلیس فتا با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز به مبلغ 8 میلیون تومان از حسابش، درخواست رسیدگی به شکایت و شناسایی متهم را داشت.

سرهنگ سرخوش‌نهاد تصریح کرد: شاکی در اظهارات اولیه مدعی شد که برای برداشت مبلغ نقدی به عابر بانک مراجعه کرده و به علت عدم تسلط کامل برای برداشت پول از عابر بانک، از شخصی که کنارش ایستاده بود تقاضای انجام امور بانکی خود را از او می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اظهارات شاکی، شناسایی متهم در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت که پس از انجام مراحل اولیه مشخص شد که فردناشناس در هنگام درخواست شاکی از او برای برداشت پول، کارت عابر دیگری را با کارت شاکی تعویض کرده و سپس پس از انجام چند مرحله برداشت با کارت تعویض شده مدعی می‌شود که کارت او مشکل دارد.

سرهنگ سرخوش‌نهاد با تأکید بر اینکه شاکی فرد میانسالی است که تسلط کامل در راستای کار با عابر بانک نداشته است عنوان کرد: متأسفانه فرد سارق با اطلاع از رمز کارت بانکی شاکی پس از مدتی کوتاه اقدام به برداشت 8 میلیون تومان می‌کند.

 وی از تلاش بی وقفه پلیس فتا برای شناسایی متهم خبر داد و توصیه کرد: شهروندان از دراختیار قرار دادن کارت بانکی خود به افراد ناشناس حتما پرهیز کرده  و برای انجام امور بانکی از افراد غریبه درخواستی نکنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان در پایان یادآور شد: در صورت سرقت و یا مفقود شدن کارت بانکی در اسرع وقت برای ابطال کارت به بانک صادر کننده مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن