اجتماعی

علت فوت مشخص شد/ قصور پزشکی هنوز معلوم نیست

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان از اعلام علت تامه فوت مادری باردار در بیمارستان بوعلی خبر داد.

آرتین کمالی در گفت‌وگو با همدان‌آنلاین، با اشاره به فوت مژگان خانی در ۲۲ مهرماه سال‌جاری هنگام زایمان در بیمارستان بوعلی، بیان کرد: پس از بررسی‌های نمونه‌های صورت گرفته از این فرد، بیماری خونریزی دهنده به عنوان علت فوت این مادر مشخص شده است.

وی در توضیح علت فوت مژگان خانی، تشریح کرد: هر بیماری که باعث خونریزی در فرد شود را به عنوان شوک خونریزی دهنده و یا بیماری خونریزی دهنده می‌نامند.

کمالی با تأکید براینکه هنوز قصور پزشکی در فوت این مادر مورد تایید قرار نگرفته است، مطرح کرد: پس از یافتن علت فوت توسط پزشکی قانونی، این نتیجه در کمیسیون‌های مربوطه نظام پزشکی و پزشکی قانونی با شرکت کارشناسان و پزشکان مجرب بررسی می‌شود؛ از این رو تاکنون قصور پزشکی به تایید نرسیده و نمی‌توان درباره آن باقطعیت صحبت کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان همچنین از عدم دریافت نامه رسمی ازسوی سازمان نظام پزشکی به این اداره در رابطه با مطلع شدن از علت فوت این مادر خبرداد و خاطرنشان کرد: درصورت درخواست نظام پزشکی مبنی بر دریافت علت فوت، این سازمان باید اقدام به ارسال نامه‌ای رسمی به پزشکی قانونی کنند که تا کنون این اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

لازم به ذکر است، ۲۲ مهرماه سال‌جاری مادری ۳۳ ساله برای زایمان به بیمارستان بوعلی مراجعه کرد که پس از گذشت ساعاتی از زایمان جان خود را در این بیمارستان از دست داد.
براساس نتایج اولیه، پارگی رحم و خونریزی علت فوت این خانم بیان شد اما اعلام علت تامه و نهایی فوت، به اتمام بررسی‌ و آزمایشات حاصل از نمونه برداری‌های صورت گرفته موکول شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن