اقتصادی

رتبه نخست استان همدان در نیروگاه خورشیدی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از رتبه نخست استان در حوزه فعالیت نیروگاه خورشیدی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، مهندس محمد شهیدی سه شنبه ۱ بهمن‌ماه در آیین بهره‌برداری همزمان از پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌های توزیع نیرو برق سراسر کشور، با اشاره به افتتاح نیروگاه خورشیدی کبودرآهنگ توسط معاون وزیر نیرو در صبح امروز، گفت: امروز ۲ نیروگاه خورشیدی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد؛ با اضافه شدن این ۲ نیروگاه، مجموع نیروگاه‌های خورشیدی استان همدان در حوزه به عدد ۶ رسید که باعث ارتقاء استان به مقام نخست این بخش در کشور رسیده است.

وی ورود تجهیزات مورد نیاز را ازجمله مشکلات شرکت توانیرو استان در انجام تعهدات خود دانست و افزود: تاکنون ۱۳۰ مگابایت پروانه ساخت صادر شده است که به دلیل مشکلات موجود تمامی این پروانه‌ها به بهره‌برداری نرسیده‌اند؛ استان همدان در مجموع ۷۰۰ میلیارد تومان در بخش نیروگاه‌های خورشیدی هزینه کرده است.

مهندس شهیدی شهرستان ملایر را ازجمله مناطق بحرانی صنعت برق خواند و تصریح کرد: با هزینه ۵ میلیارد تومان توسط شرکت توزیع نیروی برق استان، مشکلات موجود در این شهرستان حل شد؛ تاکنون شرکت توانیرو استان همدان ۲ میلیارد تومان را تنها به بخش خطوط بحران اصلاح شبکه اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در رابطه با سند توسعه استان نیز عنوان کرد: در بخش برق این سند، ۴۳ مگابایت به توافق رسیده است که تاکنون ۲۰ مگابایت آن انجام شده است.

وی ادامه داد: در بخش روستاها نیز، ۳۴ میلیارد تومان تا سال ۹۷ هزینه شده است؛ تاخیر صدور در موافقت نامه ها از جمله مشکلات موجود در این بخش هستند.

وی با اشاره به ۷۳۷ هزار نفر مشترک برق استان در سال گذشته، گفت: سال گذشته ۱۸ هزار کیلومتر تأمین برق داشتیم؛ خوشبختانه در سال جاری با ظرفیت سازی بخش توزیع، کمتر از ۱ درصد افزایش پیک داشته‌ایم.مهندس شهیدی با بیان اینکه سال گذشته در بخش تلافات انرژی از میانگین کشوری کمتر بوده‌ایم، اظهار کرد: امید است تا پایان سال به عدد ۱۰ برسیم؛ تلاش تمامی کارکنان توانیرو استان رسیدن به رقم بودجه سال‌جاری است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن