اجتماعی

یکی از معروفها در فضای انتخابات بی طرفی متولیان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با حضور در فرمانداری همدان در جلسه شورای تامین شهرستان و کمیته امر به معروف و نهی از منکر فرمانداری حضور یافت.
آیت الله شعبانی با حضور در جلسه شورای تامین از تلاشهای مسئولان امنیت شهرستان همدان تشکر و قدردانی کرد .
وی در ادامه با حضور در کمیته امر به معروف و نهی از منکر فرمانداری شهرستان همدان گفت : یکی از علل افول جامعه اسلامی ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر است .
نماینده ولی فقیه در استان افزود: خداوند در صفات مومنان به این نکته اشاره فرموده که مومنان امر به معروف می کنند و این نشان از این می دهد که مومنان نسبت به یکدیگر ولایت دارند .
امام جمعه همدان اضافه کرد : منظور از ولایت داشتن همان مسئولیت است که از جانب شریعت به اشخاصی که از شرایط لازم برخوردارند سپرده می شود .
آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد : مومنان در جامعه اسلامی هم در قبال خود و هم نسبت به دیگران باید حس مسئولیت داشته باشند و تا حد ممکن نگذارند کسی به سمت گناه برود.
وی با بیان اینکه باید به این مسئله جدی تر ورود کنیم افزود : 7 یا 8 جلسه ستاد امر به معروف در سالجاری برگزار کردیم و بنا داریم از ظرفیت این ستاد بیشتر و بهتر استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فعالیت کمیته ها و شورای امر به معروف در دستگاههای اجرایی یادآور شد: زحمات زیادی کشیده شده و کارهایی نیز در دست انجام است اما باید تلاش کنیم تا امر به معروف و نهی از منکر را عملا محقق کنیم.
وی افزود : یکی از معروفها در فضای انتخابات حفظ بی طرفی متولیان است چون تضییع حقوق دیگران حق الناس است و متولیان انتخابات باید به این موضوع توجه کافی داشته باشند.
آیت الله شعبانی تاکید کرد : امر به معروف و نهی از منکر جنبه بازدارندگی و رفعی دارد و به کمک شوراهای امر به معروف در ادارات نیز باید جنبه پیشگیری داشته باشد.
وی افزود : آمران به معروف باید مانند چشمان بینا در سطح جامعه عمل کنند و در برخورد با مصادیق منکر که ممکن است علت آن در افراد مختلف متفاوت باشد هوشمندانه و با شناخت کافی وارد عمل بشوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن