اقتصادی

استانداری، فرمانداری و شهرداری در لیست بدهکاران

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان استانداری، فرمانداری و شهرداری‌ها را ازجمله بدهکاران قابل توجه توانیر همدان خواند.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، محمدمهدی شهدی پنجشنبه ۱۰ بهمن در نشست خبری شرکت توانیر همدان با اصحاب رسانه با اشاره به ۵۲ میلیارد بدهی دستگاه‌های دولتی به این شرکت، بیان کرد: جمع مطالبات ما از مشترکین ۱۱۵ میلیارد تومان است؛ این بدهی در بخش روستایی ۳۲، بخش شهری ۲۹ و دستگاه‌های دولتی ۵۲ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه استانداری، فرمانداری و شهرداری ازجمله دستگاه‌های بدهکار به توانیر همدان هستند، گفت: هرچه قدر مشترکین در بخص وصول بدهی‌های خود کوشا باشند به طبع توانیر اقدامات بهتری را در حوزه خدمات رسانی به مشترکین خود انجام می‌دهد.

شهیدی ایجاد زیرساخت مناسب تامین برق شهرک‌های صنعتی به‌ویژه جوکار با ظرفیت سازی ۶۰ مگابایت را ازجمله امتیازات بدست آمده از سفر وزیر دانست و گفت: تامین منابع آب شرب همدان، تامین هزینه ۲۰ میلیاردتومانی برای احداث کلیدخانه و در مجموع انجام پیگیری‌های هززار میلیارد پروژه در استان همدان از دستاوردهای سفر وزیر نیرو به استان بوده است.

ملایر و نهاوند رکورد دار سرقت برق

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به افزایش قیمت سیم و ترانس، مطرح کرد: همزمان با افزایش قیمت این دو وسیله مهم، میزان سرقت نیز افزایش یافته و شهرستان‌های ملایر و نهاوند در این مورد پیشرو بوده و بیشترین میزان سرقت سیم و ترنس را به خود اختصاص داده‌اند؛ لازم به ذکر است که محافظت از تیرهای چراغ برق جاده‌ها به عهده راه و شهرسازی است.

شهیدی با بیان اینکه استان همدان در بخش توانیر سومین شرکت پیشگام در افتتاح پروژه پویش هرهفته الف_ب_ایران است، عنوان کرد: با افتتاح ۲ نیروگاه خورشیدی توسط وزیر نیرو، همدان رتبه نخست در فعالیت نیروگاه‌های خورشیدی در کصور را کسب کرد؛ برخی از پروژه‌ها به دلیل مشکلات تامین ارز تاکنون به طول انجامیده و به بهره‌برداری نرسیده است.

وی استان همدان را میشگام در اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه خواند و افزود: دو نیروگاه افتتاح شده به وسیله بخش خصوصی اداره می‌شوند از این رو استان در جذب سرمایه گذار موفق عمل کرده است.

شهیدی شهرستان ملایر را پرمشکل ترین شهر در حوزه توانیر خواند و ادامه داد: ملایر یکی از شهرستان‌هایی است که مشکلات عدیده‌ای داشته است؛ سال گذشته به واسطه تامین ۳.۵ میلیارد تومان از بودجه و ۱ ملیارد تومان هزینه توانیر همدان بخش عمده این مشکلات حل شد.

وی با اشاره به بارش قابل توجه برف در سال گذشته، اظهار کرد: بارش سنگین برف در ملایر باعث بحرانی شدن خطوط برق رسانی و پایداری شبکه به این شهرستان شد؛ این مشکلات باعث آسیب رسیدن به ۱۷ خطوط مهم شد که تا کنون ۷ خط اصلاح و مابقی براساس پیش‌بینی و برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال انجام می‌شود تا کمترین خاموشی را در این شهرستان داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تامین برق شهرک‌های صنعتی در ۲ بخش، تامین برق شهرک‌های گلخانه‌ای، تامین روشنایی برای سایت گردشگری در گیان با اعتبار ۳۵۰ میلیون و ملایر با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان را ازجمله اقدامات توانیر همدان در راستای سند توسعه استان برشمرد و افزود: تامین اعتبارات مربوطه به روستاها از عوارض تا پایان سال ۹۷، ۲۶ میلیارد تومان بود که تمامی آن به اصلاح شبکه روستایی اختصاص یافت؛ بودجه اصلاح این شبکه‌ها در سالجاری هنوز ابلاغ نشده اما پیش‌بینی‌ها حاکی از هزینه ۳۴ میلیارد تومانی است.

شهیدی از اضافه شدن ۱۴۰۰ کنتور در ۱۰ ماهه سالجاری به شبکه خبرداد و گفت: قرائت از راه دور، مدیریت مصرف در پیک تابستان بخش کشاورزی و قطع خودکار از ویژگی کنتورهای هوشمند نصب شده است؛ لازم به ذکر است در سال‌جاری ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بخشودگی برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی در رابطه با حذف قبض کاغذری نیز گفت: این روش در وصول مطالبات توانیر بسیار موثر است اما قابل ذکر است که به دلیل عدم ایجاد زیرساخت‌های مناسب، تاکنون ۳ درصد افت هزینه یا پرداخت مطالبات داشته‌ایم؛ به عبارتی دیگر سال گذشته ۹۸.۵ درصد از مشترکین بدهی خود را به شرکت برق تصویه کردند این درحالیست که امسال این عدد به ۹۳ درصد کاهش یافته است.
۱۰ بهمن, ۱۳۹۸ ۰۱:۳۶ ب.ظ



نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن