اجتماعی

دام پهن‌شده کلاهبرداران به مناسبت روز زن

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان با اشاره به فرا رسیدن روز زن و مادر، در رابطه با کلاهبرداری در فضای مجازی و خرید اینترنتی به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین با اعلام این هشدار بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه روز زن و مادر قرار داریم بسیاری از شهروندان برای تهیه هدیه به علت محدودیت‌های زمانی و مکانی اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند.

وی ادامه داد: در چنین مناسبت‌هایی افراد سودجو و کلاهبردار دام خود را با هر ترفند و حربه‌ای پهن می‌کنند به‌طوریکه بسیاری از آنها در این روزها در فضای مجازی با استفاده از ترفند‌هایی چون حراج زمستانی، جشنواره تخفیف به مناسبت روز زن و دیگر موارد.. کاربران فضای مجازی را ترغیب به خرید می‌کنند.

سرهنگ سرخوش مطرح کرد: افراد کلاهبردار در فضای مجازی با جعل نماد اعتبار الکترونیکی از خریداران، کلاهبرداری و سعی در جعل اطلاعات بانکی آنها دارند.

وی با بیان اینکه طعمه این افراد، کاربرانی هستند که به راحتی اعتماد می‌کنند تصریح کرد: کاربران برای تهیه هدیه می‌توانند از سایت‌های معتبر و رسمی خرید کنند و یا در صورت امکان خریدهای خود را در فضای حقیقی انجام دهند.

رئیس پلیس فتای استان همدان در پایان توصیه کرد: کاربرانی که با این دسته از افراد کلاهبردار روبرو و یا طعمه آنها شدند به سایت پلیس فتا مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن