فرهنگ و هنر

درآمد ده برابری گردشگری سلامت

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان، آورده مالی هر گردشگر سلامت را ده برابر گردشگری عادی عنوان کرد.

علی خاکسار در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، بیان کرد: بحث گردشگر سلامت، کاری مشترک بین وزارت بهداشت و درمان و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که طی سه سال اخیر بین طرفین امضاء شده است.

وی با اشاره به اینکه، دستور عمل گردشگری سلامت، به هردو وزارت ابلاغ شده است، ادامه داد: آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی که وظیفه بازاریابی در این حوزه، برگزاری تور و برنامه‌های تفریحی دارند باید با مراکز درمانی همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در همدان 6 مرکز درمانی مخصوص بیماران بین‌الملل وجود دارد، عنوان کرد: 4 بیمارستان و 2 کلینیک مجوز IPD  را از علوم پزشکی اخذ و بیماران بین‌الملل را پذیرش کرده و در راستای گردشگری سلامت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه، با توجه به نزدیکی به مرزهای غربی، یکی از بازارهای هدف ما، کشور عراق است، ذکر کرد: کشورهای، کره، ژاپن، آلمان، سایر کشورهای اروپایی و چین به دلیل کثرت جمعیت در گردشگری، جامعه هدف ما در این حوزه هستند.

خاکسار با تأکید براینکه، باید دوره‌های، تورآشناسازی مختص به این کشورها برگزار شود، اظهار کرد: استان همدان، علاوه بربحث بیمارستان‌های IPD در خصوص حوزه پزشکان سلامت در زمینه‌های، نازایی، کاشت حلزون، زانو، قلب، چشم و زیبایی سرآمد است و باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را کرد.

وی با ذکر اینکه، در استان 60 آژانس گردشگری داریم، بیان کرد:  این دفاتر باید نسبت به جذب گردشکر اقدام کرده زیرا باعث درآمدزایی برای کشور می‌شود.


۱۹ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۶ ق.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن