سیاسی

آغاز اجرای قانون شفافیت مالی نامزدهای انتخاباتی

دبیر ستاد انتخابات استان همدان از آغاز نظارت‌های مالی بر گردش حساب نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی خبرداد.

 ابوالقاسم الماسی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: براساس قانون شفافیت مالی، داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید از 4 منبع دارایی شخصی، کمک‌های گروه‌های سیاسی، امکانات عمومی پیش بینی شده و اشخاص حقیقی هزینه‌ و امکانات تبلیغاتی خود را تامین کنند.

وی با تاکید براینکه کنترل حساب‌های نامزدها و یا نمایندگان مالی آن‌ها به صورت جدی رصد می‌شود، تصریح کرد: نامزدها و یا نمایندگان مالی آن‌ها باید تا پایان امروز شماره حساب‌های مورد نظر خود را به فرمانداری‌های مربوط به حوزه انتخابیه خود معرفی کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه نظارت بر حساب‌های نامزدها توسط فرمانداری‌ها و دستگاه قضایی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: منبع ورود و مقصد خروج مبلغ از حساب‌های مربوط به نامزدها بر اساس قانون شفافیت مالی داوطلبین باید به طور شفاف مورد نظارت و بررسی قرار گیرد.

الماسی در رابطه با مجازات نامزدهای خاطی نیز مطرح کرد: درصورت اطلاع یافتن از تخلفات مالی نامزدهای انتخاباتی، مجازات درجه شش ( حبس از 6 ماه تا 2 دوسال، شلاق 35 تا 72 ضربه، محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از 6 ماه تا 5 سال  و مجازات مالی) و منع از شرکت در 1 یا 2 دوره انتخابات برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.


۲۴ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۰ ق.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن