اقتصادی

مالیات منبع درآمد دولت

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان اصلی‌ترین راه درآمد دولت را منابع عمومی و مالیات‌ها دانست.

به گزارش پایگاه خبری #همدان_آنلاین، سیدناصر محمودی یکشنبه 27 بهمن در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: با توجه به اینکه، یکی از سیاست‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، اتکا به سرمایه‌گذاری‌های غیر نفتی است باید در این راستا قدم برداشت.

وی با اشاره به افزایش 50 درصدی جذب سرمایه‌گذاری، ادامه داد: 116 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان انجام شده است.

وی در خصوص طرح مولد سازی و فروش دارایی‌های دولت، اظهار کرد: این طرح در دستور کار وزارت اقتصاد از دولت یازدهم قرار گرفته و بنا به بررسی املاک دولت است تا نیازهای دولت مشخص شود.

وی با بیان اینکه، در خصوص این طرح شائبه حراج اموال دولت به وجود آمد که درست نیست، افزود: طبق برآورد کارشناسان اقتصادی املاک دولت 18 برابر نقدینگی دولت است که می‌تواند بودجه دولت را تأمین کند.

وی با اشاره به اینکه، سامانه‌ای در این خصوص طراحی شده که باید تمام دستگاه‌های اجرایی اموال خود را در آن ثبت کنند، عنوان کرد: در استان همدان 99 درصد املاک ثبت شده و 1 درصد باقی مانده مشکلات حقوقی دارند.

وی با بیان اینکه، در سرمایه‌گذاری هایی که انجام می‌شود، برای ۱۵۵۴نفر اشتغال‌زایی می‌شود، گفت: 9 طرح با سرمایه‌گذاری خارجی به بهره‌برداری رسیده است، یک طرح  با سرمایه‌‎گذاری خارجی در دست پیگیری و دارای مجوز و دو طرح سرمایه‌گذاری خارجی در دست پیگری نیازمند تمدید در استان وجود دارد.

محمودی با بیان اینکه 77 فرصت سرمایه‌گذاری در استان همدان شناسایی شده است، ذکر کرد: این شناسایی در زمینه‌های میراث فرهنگی، گردشگری، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و راه و ساختمان صورت گرفته است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان خاطرنشان کرد: امسال با سرمایه‌گذاران کشور ترکیه و آلمان در زمینه تجهیزات پزشکی مذاکره اولیه صورت گرفته است که امیدواریم تا سال آینده به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در زمینه مذاکره و مشاوره با سرمایه‌گذاران خارجی اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: با سرمایه‌گذاری از ترکیه در زمینه ساخت ویلا با بیش از 650 میلیاردتومان سرمایه‌گذاری مذاکراتی صورت گرفته است.

محمودی با بیان اینکه، 6000 پرونده فرار مالیاتی در استان در حال پیگیری است، عنوان کرد: در حال حاضر 720 میلیارد تومان درآمد استان از راه أخذ مالیات بوده است.

وی با ذکر اینکه، در سال 98، 866 استان درآمد داشته است، گفت: 18 درصد از درآمد استان مربوط به دستگاه‌های اجرایی و 80 درصد مربوط به مالیات بوده که در 10 ماهه 90 درصد آن محقق شده است.

وی در خصوص بانک ملی توضیح داد: در حال حاضر بین اوقاف و بانک ملی اختلاف حقوقی وجود دارد که بنا به مدارک اوقاف، بانک ملی از اموال آستان شاهزاده حسین است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان، با بیان اینکه، ارزش وزنی صادرات در سال 97، 337 هزار تن و در 9 ماهه 477 هزار تن بوده است، اظهار کرد: ارزش دلاری صادرات در سال 97، 155 میلیون دلار و در 9 ماهه 56 میلیون دلار بوده است.

۲۷ بهمن, ۱۳۹۸ ۰۲:۳۳ ب.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن