فرهنگ و هنر

ورود مسافر ممنوع!

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان، از عدم پذیرش مسافرین و گردشگران نوروزی در استان خبر داد.

علی مالمیر در گفت‌وگو با پایگاه خبری #همدان‌_آنلاین، بیان کرد: طی جلسه‌‌ای با ستاد مقابله با کرونا، تصمیم به منع پذیرش گردشگران و مسافران در موزه‌ها، اماکن اقامتی و توریستی، مهمانسراهای دولتی و کمپ‌ها گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه، برای امسال هیچ برنامه‌ای نوروزی نداریم، گفت: تمام برنامه‌ها در راستای مقابله با کرونا و ضدعفونی معابر و اماکن خواهد بود.

وی با ذکر اینکه، بخاطر عدم شیوع ویروس کرونا، تصمیم به این کار گرفتیم، افزود: به منظور آگاهی مردم زودتر اطلاع‌رسانی کردیم تا برنامه‌ای برای مسافرت نداشته باشند.

مالمیر با تأکید بر اینکه، توصیه می‌شود مردم در نوروز مراودات کمتری داشته باشند، عنوان کرد: خواهشمندیم مردم در خانه بوده و از مسافرت و رفت‌وآمدهای غیر ضروری تا اتمام بحران اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه، تا پایان نوروز به همین منوال ادامه داده و در صورت نیاز زمانش را تمدید خواهیم کرد، اظهار کرد: بحران کرونا جدی بوده در حدی  که تمام برنامه‌های نوروزی سنوات قبل لغو شده است.

وی با بیان اینکه، جامعه هتلداران جزئی از تأسیسات گردشگری هستند، عنوان کرد: این مجموعه در کنار مردم بوده و موظف به انجام دستورات هستند.

وی با تأکید بر اینکه چه در نوروز۹۸ که سیل آمد و چه در نوروز ۹۹ که درگیر کرونا هستیم، ضرر بسیاری به صنعت گردشگری وارد می‌شود، افزود: دولت در این  خصوص باید چاره‌ اندیشی کند.

مالمیر در پایان توضیح داد: اگر فردی بنا به ضرورت نیاز به اقامت داشته باشد، تنها در هتل‌ها که مجهز به مواد ضدعفونی هستند، ممکن خواهد بود.

۱۷ اسفند, ۱۳۹۸ ۰۹:۵۰ ق.ظ

نمایش بیشتر

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن