سیاسی

بی انگیزگی مجلس را تعطیل کرد نه کرونا

نمایندهٔ منتخب مردم همدان‌ و فامنین در دورهٔ یازدهم مجلس شورای اسلامی بی انگیزه بودن نمایندگان فعلی خانه ملت به‌دلیل ردصلاحیت و یا عدم کسب آرای مناسب را دلیل اصلی تعطیلی مجلس در شرایط فعلی دانست.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با پایگاه‌خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به تعطیلی بلند مدت مجلس دهم در شرایط حساس فعلی کشور، بیان کرد: نمایندگان می‌توانستند با دوشیوه برگزاری جلسات به صورت ویدیوکنفرانس و یا برپایی جلسات در سالن بسیار بزرگ عزت سران که هزینه بسیار زیادی را برای ساخت به خود اختصاص داده است، با رعایت فاصله مناسب، به کار مهم و اثر گذار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این دوره از مجلس شورای اسلامی یک بدعتی به‌وجود آمد تا منجر به رقم خوردن شرایط فعلی و تعطیلی مجلس شود، مطرح کرد: درتاریخ ما تاکنون سابقه تعطیلی مجلس، آن‌هم به مدت طولانی وجود نداشته است؛ به خوبی بیاد داریم که پس از حادثه ناگوار هفت‌تیر، نمایندگان وظیفه شناس مجروح به‌وسیله ویلچر و بعضا برانکارد درصحن علنی مجلس حضور پیدا کردند تا خانه ملت بتواند با تعداد نفرات مجاز به کار خود ادامه دهد.

فلاحی با تاکید براینکه درشرایط فعلی کشور نیاز به حضور مسئولین در کنار مردم است، تصریح کرد: در این ایام نیاز است تا تصمیمات مهم، اثرگذار و گاها سریع و ضرب‌العجلی گرفته شود؛ همچنین مصوبات سریع و به موقع نمایندگان در این ایام باید دولت را ملزم به انجام برخی از فعالیت‌ها کند، از این رو صلاح نبود باتوجه به مصلحت کشور مجلس تعطیل شود.

نمایندهٔ منتخب مردم همدان‌ و فامنین در دورهٔ یازدهم مجلس شورای اسلامی در رابطه اقدامات و اثرگذاری خانه‌ملت در چهارسال فعالیت خود نیز، گفت: مجلس دهم نتوانسته است تا شأنیت خود را حفظ کرده و در رأس امور باشد؛ درنگاه خیلی از افراد مجلس دهم بیشتر اوقات حامی دولت و یا به اصطلاح وکیل‌الدولت بوده است.

فلاحی برجام را حاصل مجلس دهم نیز خواند و افزود: به عقیده برخی از افراد، برجام حاصل مجلس قبل بوده در صورتی که برجام و حواشی آن در همین مجلس نیز ادامه داشته است؛ همچنین مواردی اعم از FATF ننگ دیگری بود که این مجلس در کارنامه خود ثبت کرد.

وی ادامه داد: از این رو نمی‌توان نمره خوبی را به مجلس فعلی اعطا کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن