اجتماعی

از سوء مدیریت خود ضربه می‌خوریم

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان از کمبود تجهیزات بهداشتی به‌منظور مقابله با کرونا به‌دلیل گرانی و نداشتن سهمیه دولتی خبرداد.

فریدالدین حجت‌الاسلامی در گفت‌وگو با پایگاه‌خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به سخنان رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور مبنی بر کمبود تجهیزات پزشکی و درگیری چند تن از افراد تحت پوشش مراکز نگهداری بهزیستی، بیان کرد: خوشبختانه تاکنون در هیچ یک از مراکز تحت پوشش بهزیستی استان کووید-19 مشاهده نشده است؛ متاسفانه سازمان بهزیستی علی‌رغم تعداد قابل توجه افراد تحت پوشش خود هیچ‌گونه سهمیه‌ای در تهییه تجهیزات بهداشتی نداشته و همانند مردم عادی اقدام به خریداری اقلام مورد نیاز از بازار می‌کند و تنها است.

وی واریز مبالغی اندک در راستای تهیه تجهیزات بهداشتی به حساب مددجویان را نیز چالشی دیگر در حمایت از این افراد دانست و گفت: بدون شک تهیه اقلام موردنیاز بهداشتی و تحویل آن در درب منازل مددجویان، احتمال ابتلا این افراد به کرونا را بسیار کاهش می‌دهد؛ اما به‌دلیل عدم توانایی و سختی تهیه این اقلام توسط بهزیستی، مسئولان مربوطه ناچار به واریز مبالغی به حساب این افراد بوده که این عمل باعث اجبار آنان به خروج از خانه برای تهییه وسایل بهداشتی می‌شود.

حجت‌الاسلامی با بیان اینکه تنها کار بهزیستی برای مقابله با کرونا ، واریز 250 هزارتومان مبلغ حمایتی به حساب مددجویان برای تهییه تجهیزات بهداشتی بوده است، مطرح کرد: ما شرمنده مردم و معلولین هستیم چراکه این افراد همین حالا نیازمند کمک رسانی ما هستند چراکه متاسفانه ما از سوء مدیریت خود ضربه می‌خوریم .

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان با اشاره به ضدعفونی کردن  مراکز تحت حمایت بهزیستی از تاریخ 3 اسفندماه به صورت روزانه، اظهار کرد: تاکنون سازمان بهزیستی از ارگان‌های متفاوتی ازجمله بنیادمستضعفان کمک گرفته اما این اعداد و مبالغ با توجه به سرعت تورم همخوانی ندارند.

حجت‌الاسلامی با بیان اینکه از سوم الی پانزدهم  اسفندماه در تهیه تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه بوده‌ایم، تصریح کرد: درحال حاضر این مشکل به‌دلیل گرانی اقلام بهداشتی نیز همچنان وجود دارد اما این کمبود نسبت به روزهای ابتدایی ورود کرونا کمتر احساس می‌شود.

وی در پایان ضمن درخواست از دانشگاه علوم پزشکی، افزود: ازدانشگاه درخواست داریم تا در صورت ممکن توجه‌ای ویژه تر به مددجویان بهزیستی داشته باشند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن