اجتماعی

سال ۹۸، سالی پرکار برای آتش‌نشانان

رییس سازمان آتش نشانے و خدمات ایمنے همدان گفت: آتش نشانان همدان طے ۱۲ماه سال گذشته ۱۲۵۴ نفر از شهروندان را طے ۳۶۶۹ عملیات هاے اطفاء حریق، امداد ونجات و احتیاط حریق و حوادث نجات دادند.

به گزارش روابط عمومے سازمان آتش نشانے و خدمات ایمنے همدان، محمدرضا بیاناتے با اعلام این خبر اظهار کرد: از آغاز سال تا پایان اسفند ماه 98 تعداد ۱۶۶ هزار و ۱۹۹ تماس با سامانه 125 همدان برقرار شده است ڪه از این تعداد ۳ هزار و ۵۴۶ مورد منجر به عملیات، ۸ هزار و ۵۹۶ مورد جهت راهنمایے و مشاوره، ۱۷ هزار و ۷۴۰ تماس اشتباه،16 مورد اعلام حریق ڪذب و متاسفانه 136 هزار و ۴۹۷تماس مزاحمت بوده است.

وی ادامه داد :از 3هزار و ۵۴۶ عملیات انجام شده طے سال گذشته 1945 عملیات اطفاء حریق، 1601 عملیات امداد و نجات و 123 عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث بوده است.

بیاناتی تصریح ڪرد : پوشش گیاهان خودرو با 893مورد، وسایل نقلیه با 236مورد، اماڪن مسڪونے با231 مورد ، باغات و فضاے سبز با 129 مورد و مراڪز تجارے با 106 مورد بیشترین ڪاربرے عملیات هاے اطفاء حریق را شامل گردیده است.

وی با اشاره به اینڪه 1919عملیات اطفاء حریق در محدوده جغرافیایے شهر همدان و 26عملیات خارج از آن انجام شده است خاطرنشان کرد: علت بروز 707 مورد از حادثه هاے آتش سوزے عمدے، 1207 مورد غیر عمدے و 20 مورد نیازمند ڪارشناسے است.
رئیس سازمان آتش نشانے و خدمات ایمنے همدان با اشاره به انجام ۱۶۰۱ عملیات امداد و نجات در سال گذشته گفت: نجات افراد محبوس شده در آسانسوربا 307مورد، نجات حیوانات با ۲۷۸مورد ، نجات افراد محبوس شده دراماڪن مختلف با ۲۷۹ مورد مهار حیوانات با ۲۴۹مورد، رفع آبگرفتگے و نجات در سیلابها با ۱۱۸ مورد و رهاسازے اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام مختلف با ۱۱۱مورد بیشترین نوع عملیات هاے انجام شده را در برگرفته است.

وی با اشاره به اینڪه ۱۵۹۰ مورد از عملیات هاے امداد و نجات در محدوده شهر همدان و۱۱ مورد خارج از آن بوده است توضیح داد: بیشترین ڪاربرے این عملیات ها اماڪن مسڪونے با ۹۸۴مورد، وسایل نقلیه با ۲۰۳ مورد و مراڪز تجارے با ۶۴ مورد بوده است.

بیاناتے با بیان اینڪه ۷۵ نفر ازجمله ۴ اتش نشان در حوادث آتش سوزے و ۱۳۲نفر از جمله ۲اتش نشان در حوادث امداد و نجات مصدوم و ۲۳ نفر فوت شده اند تصریح ڪرد: آتش نشانان در سال گذشته با سرعت عمل و از خودگذشتگے ۱۱۷۳ را در عملیات هاے امداد و نجات و۸۱نفر را در حوادث اطفاء حریق و نجات داده اند.

وے با اشاره به آموزش ۱۲۷۹۰ نفر درسال گذشته خاطرنشان ڪرد: طے این مدت ۹۸۴ دستورالعمل و طرح ایمنے و ۴۳۶ تاییدیه طرح ایمنے براے ساختمانها صادر شده است.

رئیس سازمان آتش نشانے و خدمات ایمنے همدان با تاڪید بر استمرار طرح پایش سطح ایمنے اماڪن مختلف اعلام ڪرد: از آغازسال ۹۸ تا پایان اسفند ۳۰۶ مورد پایش از اماڪن ادارے ،تجارے، آموزشے، درمانے، خدماتے و…. انجام شده است.
وی با اشاره به انجام ۱۲۳ مورد عملیات احتیاط حریق و حوادث در سال ۹۸ تصریح ڪرد:۵۸ عملیات به دستور شوراے تامین، ۴۹مورد در اماڪن حساس و حیاتے و ۱۶ مورد در مناسبت هاے مختلف بوده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن