سلامت و پزشکی

ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده را از دستفروشان نخرید

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكي ابن‌سینا همدان فروش ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده توسط دستفروشان را غیرمجاز و تخلف دانست.

ایرج خدادادی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین با اشاره به به فروش ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک توسط دستفروشان در چندروز اخیر، بیان کرد: درحال حاضر ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده در تمام داروخانه‌ها موجود و قابل دسترس است از این رو هیچ دلیلی برای خرید این اقلام از دستفروشان وجود ندارد؛ لازم به ذکر است احتمال تقلبی بودن این اقلام از سوی دستفروشان بسیار بالاست چراکه نظارتی بر فروش آن وجود ندارد.

وی با تاکید براینکه فروش ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده به واسطه دستفروشان غیرمجاز است، گفت: واحدهای نظارتی اعم از صمت و سازمان تعزیرات مسئول رسیدگی و برخورد با این دستفروشان بوده و درصورت مشاهده و یا ثبت گزارش باید با این دسته از افراد برخورد جدی را داشته باشند.

خدادادی در رابطه با تولید ماسک در استان نیز اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارتبه برخی از تولید کنندگان مجوز تولید ماسک کارگاهی به عنوان ماسک خانگی را داده‌است؛ لازم به ذکر است این ماسک‌های 2 یا 3 لایه از سوی وزارت بهداشت و درمان به عنوان ماسک خانگی معروف هستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن