اجتماعی

کرونا، نذر خون را متفاوت کرد

 مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان با اشاره به نزدیک شدن به شب‌های قدر در ماه رمضان از اعمال محدودیت در اجرای طرح نذر خون با توجه به ویروس کرونا خبر داد.

دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین با اعلام این خبر بیان کرد: در سال‌های گذشته با نزدیک شدن به شب‌های قدر بسیاری از شهروندان به سازمان برای اهدا با عنوان طرح نذر خون مراجعه می‌کردند اما امسال اجرای این طرح کمی متفاوت با سال‌های گذشته اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اهدای خون بیش از ظرفیت در شب‌های قدر امکان استفاده صحیح از آن را می‌گیرید ادامه داد: از شهروندانی که قصد اهدای خون در شب‌های قدر را دارند تقاضا می‌شود در روزهای دیگر قبل و یا پس از شب‌های قدر به سازمان مراجعه کنند چرا که تجمع در مرکز می‌تواند دردسرساز و یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا باشد.

محمدی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت اهدای خون ساعت مورد نظر خود را برای مراجعه به سازمان انتخاب کنند و برخی دیگر از اهداکنندگان با فراخوان تلفنی دعوت می‌شوند.

وی با اشاره به شروع ماه رمضان و میزان خونگیری در سازمان مطرح کرد: خوشبختانه تا کنون نه تنها کمبودی در فراورده‌های خونی نداشتیم بلکه به استان‌های دیگر به خصوص تهران واحد‌ خونی ارسال کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در شب‌های قدر، نکات ایمنی و بهداشتی بیش از شب‎‌های دیگر رعایت خواهد شد و با توجه به اینکه برخی از شهروندان تأکید بر اهدای خون در این شب‌ها را دارند، فاصله صندلی‌ها بیشتر و اگر فردی فاقد ماسک باشد به آنها ماسک داده می‌شود.

محمدی در پایان با اشاره به سیاست سازمان انتقال خون در فرایند خونگیری یادآور شد: سازمان سعی دارد که در تمام روزها فرایند خونگیری را انجام دهد و به روزهای خاص و مناسبتی اکتفا نکند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن