سلامت و پزشکی

ابتلای ۶ نوزاد همدانی به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان از ابتلا قطعی ۶ نوزاد به کروناویروس در استان خبرداد.

منوچهر کرمی درگفت‌وگو با پایگاه‌ خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به ابتلا ۸۶۷ نفر از هم‌استانی‌ها به کروناویروس، بیان کرد: از این بین تاکنون ۶ نوزاد به کرونا مبتلا شده‌اند که تمام آن‌ها سلامتی خودرا بدست آورده‌اند؛ همچنین لازم به ذکر است درمجموع، ۷۲۵ نفراز مبتلایان بهبودیافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی بابیان اینکه ۵۲ نفر از مبتلایان درحال حاضر تحت درمان هستند، عنوان کرد: متاسفانه تاکنون ۹۰ نفر از مبتلایان در استان جان خود را ازدست داده‌اند.

کرمی با اشاره به روند کاهشی ابتلا به کووید-۱۹ در استان، گفت: نابودی کامل این ویروس به طور قطعی مشخص نیست، اما می‌توان امید داشت تعدادمبتلایان تا نیمه خردادماه به کمترین مورد خود خواهد رسید و این اتفاق، تنها درصورت رعایت مردم به نکات بهداشتی و انجام فاصله گذاری اجتماعی خواهد افتاد.

لازم به ذکراست، تابه حال هیچ گزارشی مبنی بر انتقال این عفونت از مادر به نوزاد در دوران بارداری گزارش نشده است؛ اما پس از تولد امکان انتقال بیماری به نوزاد وجود خواهد داشت، نوزادانی که از مادرانی به دنیا می‌آیند که از ۱۴ روز قبل تا ۲۸ روز پس از زایمان سابقه ابتلا به کرونا داشته‌اند یا نوزادانی که در تماس نزدیک با افراد مبتلا به کرونا بوده‌اند، مشکوک به کرونا  تلقی شده و باید دو هفته ایزوله شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن