اجتماعی

انجام 80 ماموریت هوایی اورژانس در سال گذشته

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان همدان از انجام 80 ماموریت‌هوایی و به انجام نشدن 80 ماموریت هوایی دیگر در سال گذشته خبر داد.

دکتر حبیب معصومی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین با اشاره به این خبر اظهار کرد: در سال گذشته 80 مورد از درخواست‌های ماموریت‌هوایی در اثر عوامل مختلفی چون شرایط نامساعد جوی، کوتاه بودن ساعات روز در 6 ماه دوم سال و بسیاری از عوامل مختلف دیگر انجام نشد.

وی در رابطه با وضعیت‌ پدهای هوایی در سطح استان ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان‌های اسدآباد، فامنین، نهاوند،کبودرآهنگ و تویسرکان پدهوایی احداث شده و رزن و بهار فاقد ایستگاه هوایی هستند.

معصومی با بیان اینکه  3 پدهوایی در بیمارستان‌ها احداث شده است تصریح کرد: در راستای ایجاد پدهوایی در مراکز تفریحی و پرتردد 60 مقطه مشخص شده است که با یاری خیرین، راه و شهرسازی، دهیارها، بخشدار و شورای شهر باید احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: از میان این نقاط مشخص شده تنها 10 نقطه از آنها مجهز به پدهوایی شده است که می‌توان به پدهوایی شیرین سو و غارعلیصدر اشاره کرد.

معصومی افزود: از سال 93 تا کنون 331 مورد ماموریت‌ هوایی و در این ماموریت‌ها حدود 500 بیمار جا به جا شده است.

وی توضیح داد: بالگردهایی که در اختیار اورژانس هستند اجاره‌ای بوده و متعلق به هوانیروز است که اگر وزارت بهداشت توان خرید بالگرد را داشته باشد ماموریت‌های هوایی با کیفیت‌تر از گذشته می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن