اجتماعی

اهدای پلاسما توسط دومین بیمارکرونایی بهبودیافته در همدان

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان از آغاز فرایند پلاسمادرمانی در راستای بهبود بیماران کرونایی خبر داد و گفت: امروز دومین بیمارکرونایی بهبود یافته، اهدای پلاسما کرد.

افشین محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین در تشریح این خبر، توضیح داد: روش پلاسمادرمانی، یکی از روش‌های امیدبخش در راستای بهبود بیماران مبتلا به کرونا است که به محض صدور مجوز از وزارت بهداشت، این روش در همدان آغاز شد.

وی ادامه داد: اهدای پلاسما، از روز گذشته شروع و در حال حاضر دومین بیمار کرونایی بهبود یافته، در حال اهدای پلاسما است که خوشبختانه نتیجه آزمایش پلاسما درمانی بر بیماران مبتلا، اثربخش بوده است.

محمدی عنوان کرد: یک لیست شامل بیماران بهبود یافته کرونایی از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده تا با صحبت و رایزنی، افراد را مجاب به اهدای پلاسما کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اهدای پلاسما در بیمارانی که مبتلا به کرونا شده بودند شرایط خاصی دارد ک حداقل باید یک ماه از زمان بهبود و ترخیص آنها گذشته باشد‌.

محمدی تصریح کرد: اهدای پلاسما فرایندی بسیار آسان بوده و در واقع پلاسما زردآبه بدن است که می‌تواند به بهبود بیماران مبتلا به کرونا کمک کند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان در پایان افزود: بسیاری از افراد بهبودیافته از اهدای پلاسما کمی ترس و واهمه دارند در صورتی که این فرایند نیز همانند اهدای خون است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن