اجتماعی

وجود 17 متقاضی فرزندخواندگی به ازای هر کودک

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان بیان اینکه به ازای هر کودک، ۱۷ متقاضی فرزندخواندگی وجود دارد گفت: این شرایط در تمام کشور ازجمله همدان به طور یکسان وجود دارد.

زهره بختیاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین با اشاره به رونمایی و آغاز به کار سامانه فرزندخواندگی از 16 اردیبهشت ماه، بیان کرد: با اجرایی شدن این سامانه فرآیند ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری های متقاضیان به شکل الکترونیکی انجام می شود؛ این سامانه در دفتر شبه خانواده بهزیستی بیش از یکسال در دست بررسی بوده و هم اکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

وی رعایت نوبت متقاضیان را هدف اصلی راه اندازی این سامانه خواند و افزود: همواره اداره کل بهزیستی در سراسر کشور با کثرت متقاضیان فرزندخواندگی و تعداد اندک کودکان واجد شرایط مواجه بوده است؛ لازم به ذکر است، تعداد قابل توجهی از کودکانی که در مراکز شبانه نگهداری می‌شوند، شرایط فرزندخوانده شدن را به دلیل دارا بودن هویت و خانوده را ندارند، از این رو به ازای هر کودک 17 متقاضی وجود دارد.

بختیاری با تاکید براینکه وضعیت کودکانی که به خانواده‌های جدید سپرده شده‌اند به واسطه این سامانه به طور دقیق تا سن 18 سالگی توسط بهزیستی رصد می‌شوند، مطرح کرد: راهنمایی زوجین و ارجاء آن‌ها به مراکز معتبر مشاوره، تسریع در عملیات واگذاری کودک، ارائه آموزش و آگاهی‌های اولیه نسبت به موضوع به خانواده‌ها در صفحه شخصی آن‌ها از دیگر عملکرد سامانه فرزندخواندگی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان ادامه داد: همچنین اطلاع رسانی از تمامی مسیرهای موجود متصل به سامانه مادر(کارتابل شخصی، پیامک، رایانامه) و تجمیع اطلاعات متقاضیان جهت هدایت بهتر فرزندان حائز شرایط برای فرزندخواندگی به استان‌های مورد نیاز از جمله دیگر مزایای این سامانه به شمار می‌رود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن