سلامت و پزشکی

ناگفته هایی از پروژه راکد مانده داروخانه هلال احمر ملایر

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر  گفت:هلال احمر در شهر ملایر دارای یک قطعه زمین به مساحت 1400 متر در ابتدای خیابان شهداست که ارزش این زمین  قطعا بیش از 100 میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، حسن آبخو چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران، به درخواست های مکرر شهروندان و مطالب درج شده در فضای مجازی در خصوص احداث و راه اندازی داروخانه هلال احمر در ملایر اشاره کرد.

این مقام مسئول گفت: انجام هر فعالیتی علاوه بر نیاز به صدور مجوزهای مورد نیاز از مراجع ذیربط، وجود ساختمان و مکان مورد نیاز برای آن فعالیت از مهمترین موضوعاتی است که باید تامین شود.

وی با بیان اینکه این زمین که در بهترین نقطه شهر قرار دارد، اظهارکرد: در چند سال گذشته از طرف هلال احمر تلاش زیادی شد تا نسبت به احداث یک مجموعه بزرگ درمانی و آموزشی در این زمین که مالکیت و سند آن به نام هلال احمر باشد، اقدام شود.

آبخو افزود: در طرح این مجموعه بزرگ که میتوان گفت در غرب کشور بی نظیر است، ساختمان های مورد نیاز برای استقرار واحدهای توانبخشی، داروخانه، فیزیوتراپی، ساخت و عرضه وسایل مصنوعی مرتبط با درمان و توانبخشی، دندانپزشکی، درمانگاه، کلاس های آموزشی، مرکز تزریق واکسن حجاج، در طبقه دوم و سوم، در نظر گرفته شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر یادآورشد: در طبقه اول پروژه با توجه موقعیت بسیار خوب و ارزشمند آن یک مجموعه ” بازارچه خیریه ” برای ایجاد درآمد پایدار در راستای هرینه این درآمد برای پشتیبانی از مجموعه درمانی و ارایه خدمات درمانی ارزان قیمت به مردم و نیز خدمات درمانی رایگان به بیماران نیازمند شهرستان ملایر، در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: با توجه به موقعیت تجاری این ملک، با احداث این مجموعه سالیانه میلیاردها تومان درآمد پایدار این مجموعه می تواند صرف خرید تجهیزات پیشرفته تشخیصی، درمانی و حمایتی برای استفاده ارزان قیمت خدمات درمانی شهروندان ملایری شود.

آبخو افزود: در 2 سال گذشته با پیگیری های انجام شده توسط دکتر کارخانه ای مدیرعامل وقت جمعیت هلال احمر استان همدان و محمد کاظمی نماینده مردم ملایر و تشکیل جلسات متعدد در جمعیت هلال احمر کشور و حضور رییس جمعیت هلال احمر کشور در محل ملک مورد نظر در ملایر، مقدمات اجرای پروژه فوق فراهم شد و حتی برخی از خیرین و نیکوکاران حاضر به مشارکت در ساخت این مجموعه هستند به شرط اینکه بخش هایی از درآمدهای حاصله برای درمان بیماران نیازمند شهرستان هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر انجام این پروژه توسط خیرین و یا کمک های دولتی شهرستانی و استانی و نیز از اعتبارات جمعیت هلال احمر با توجه به ماهیت و ساختار فعالیت های هلال احمر، به راحتی امکان پذیر است.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر تصریح کرد: با توجه به ارزش چند صد میلیارد تومانی این ملک به دلیل قرار گرفتن آن در بهترین نقطه تجاری شهر ملایر، احداث این مجموعه با حفظ مالکیت تمام آن برای هلال احمر می تواند علاوه بر داشتن توجیه اقتصادی و تولید ثروت و ایجاد درآمد بسیار بالا برای کارهای عام المنفعه، حمایت از محرومان و کمک به درمان بیماران نیازمند و ارزان سازی برخی از خدمات درمانی نظیر فیزیوتراپی و دندانپزشکی با استفاده از درآمد حاصل از واحدهای تجاری بازارچه خیریه این مجموعه ، از تردد صدها نفر از بیماران سخت درمان و بستگان این بیماران به شهرهای دیگر و صرف هزینه های سنگین درمان های تکمیلی بیماری هایی نظیر سرطان، ام اس و… جلوگیری شود.

آبخو با اشاره به اینکه در مواقع وقوع بحران ها و بلایا می تواند مرکز مهمی برای تمرکز فعالیت های داوطلبانه و انسان دوستانه در مرکز شهر ملایر باشد، گفت: ورودی بسیار باشکوه و معماری زیبای سنتی بازارچه خیریه این مجموعه در طبقه همکف می تواند سازگاری بالایی با بافت سنتی بازار ملایر داشته باشد که این ورودی و معماری سنتی این بازارچه، همانند نگین درخشانی، به عنوان یکی از نمادهای شهر ملایر و برازنده شهر جهانی انگور و شهر جهانی مبل و منبت است.

رئیسی که تا مرز استعفا پیش می رود!

وی ادامه داد: اگرچه برخی از آقایان در خصوص پیگیری و اجرای این طرح با اینجانب اختلاف نظر دارند و در جلساتی این اختلاف نظر به تنش لفظی کشیده شده است، اما در اینجا بصورت شفاف اعلام می دارم تا زمانی که در هلال احمر حضور داشته باشم اجرای این طرح و پروژه را پیگیری می کنم.

آبخو تأکید کرد: هیچ طرحی را که در آن مالکیت جمعیت هلال احمر بر ملک مورد نظر سلب شود، را امضا نمی کنم و حتی اگر مجبور به استعفا و جابجایی اینجانب از ریاست هلال احمر شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر با تأکید بر لزوم احداث مجموعه بزرگ درمانی، آموزشی و تجاری در این زمین، افزود: منافع این زمین متعلق به تمام مردم شهرستان است.

وی افزود: تحقق این پروژه، سرمایه گذاری عظیمی برای مردم ملایر است و سالانه بین 2 تا 3 میلیارد تومان از درآمد واحدهای تجاری مجموعه می توان کارهای عام المنفعه زیادی کرد و درمان و تهیه داروی بیماران خاص و نیازمند را محقق ساخت، از طرفی هرساله به ارزش این دارائی برای آیندگان ملایر افزوده می شود.

جمع آوری یک میلیارد تومان کمک های نقدی

آبخو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آمار 3 ساله در بخش فعالیت های داوطلبانه شامل جمع آوری کمک های نقدی برای کمک به افراد آسیب دیده در سیل لرستان به میزان یک میلیارد و 180 میلیون تومان، در حادثه زلزله کرمانشاه به میزان 70 میلیون تومان و در حادثه سیل سیستان به مبلغ 11 میلیون تومان بود، همچنین ارزش کمک های غیرنقدی ارسال شده بصورت تقریبی بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: اجرای 12 پروژه محرومیت زدایی، اعزام 8 کاروان سلامت به مناطق محروم شهرستان، برگزاری 15 طرح نیابت به مناسبت شب یلدا و نوروز در مراکز سالمندان ملایر و سامن و مرکز نگهداری معلولین،  توزیع سالانه 200 بسته غذایی در راستای طرح فرشتگان رحمت نوروز  و همای رحمت ماه رمضان در بین نیازمندان ، برپایی 16 ایستگاه سلامت به مناسبت های مختلف در محل های نمازجمعه، راهپیمایی ها، پیاده روی ها و ایام، از جمله عملکرد یک ساله ما محسوب می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر به توزیع بیش از 10 هزار عدد بستنی، آبمیوه ،آب معدنی ، کیک و کلوچه در راهپیمایی بازماندگان اربعین در محل بهشت هاجر توسط داوطلبان هلال احمر و حمایت مالی در خصوص تهیه دارو از 1000 نفر از بیماران نیازمند توسط داوطلبان نیکوکار و خیرین، اشاره کرد. 

ارسال 45 کانکس به مناطق زلزله زده کرمانشاه

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر اظهارکرد: پیوند ناگسستنی بین مردم و هلال احمر صفحات زرینی را در تاریخ این شهرستان در موضوع جمع آوری کمک و ارسال این کمک ها به هموطنان مناطق آسیب دیده از زلزله کرمانشاه، سیل گلستان، سیل لرستان  سیل سیستان و مبارزه با بیماری کویید 19 ایجاد کرد که نشان دهنده فرهنگ بالای نوع دوستی، سخاوت و ایثار و از خودگذشتگی همشهریان بوده است.

آبخود افزود: ارسال ده ها کامیون کمک های مردمی شامل اقلام غذایی، بهداشتی، پوشاک و…. به ارزش میلیاردها ریال به مناطق آسیب دیده از زلزله و سیل و میلیاردها ریال کمک های نقدی به حساب های اعلام شده از طرف هلال احمر و ارسال تعداد 45 کانکس از این شهرستان به مناطق زلزله زده کرمانشاه، حضور تعداد زیادی از نجاتگران و داوطلبان هلال احمر و سایر اقشار مردم از شهرستان ملایر در مناطق آسیب دیده از زلزله و سیل اقدامات داوطلبانه ای بوده است که مردم ملایر در روزهای سخت هموطنان خود انجام داده اند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر در طول سه سال گذشته تلاش کرده است در بخش های آموزش، امداد و نجات، جوانان و داوطلبان اقداماتی مختلفی انجام دهد.

این مقام مسئول افزود: در حوزه آموزش با تلاش فراوان مربیان داوطلب این جمعیت تعداد 29 هزار نفر از قشرهای مختلف جامعه در کلاس های مختلف آموزشی در سطوح مختلف از آموزش های مبتدی تا  آموزش های تخصصی و حرفه ای شرکت کرده اند.

وی توضیح داد: این کلاس های آموزشی شامل دوره های کمک های اولیه، مهارت داوطلبی، آمادگی دربرابر مخاطرات، دوره های تخصصی امداد جاده ای، پیش بیمارستانی، امداد و نجات در کوهستان، عمومی امداد، عمومی نجات و آموزش پناهگیری در برابر زلزله و آمادگی در برابر مخاطرات در مدارس، دانشگاه ها، مهدکودک ها، ادارات و حوزه های علمیه، آموزش کمک های اولیه در طرح محرم و صفر در برخی از مساجد، آموزش طرح خادم در درب منازل و آموزش شنا برای نجاتگران و امدادگران داوطلب بوده است.

امداد رسانی به 513 مورد حوادث جاده ای

آبخو اظهارکرد: جمعیت هلال احمر ملایر در طول سه سال گذشته در راستای کمک رسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث رانندگی و در راه ماندگان ناشی از برف و کولاک و بارندگی ها و سیلاب فروردین 98 اقدامات فراوانی داشته است که شامل امدادرسانی به 513 مورد حوادث و سوانح جاده ای توسط نجاتگران مستقر در سه پایگاه امداد و نجات جاده ای زاغه، پیروز و آورزمان و انتقال 565 مصدوم به مراکز درمانی بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر افزود: انجام تعداد 250 مورد عملیات امداد و نجات در برف و کولاک در فصل زمستان ، امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه با اعزام تیم های امدادی و عملیاتی  به منطقه سرپل ذهاب به مدت 10 روز، ساماندهی و بکارگیری نیروهای داوطلب مردمی، اعضای جوانان و امدادگران و نجاتگران در جمع آوری و بسته بندی و ارسال کمک های مردمی شهرستان ملایر به میزان  770 نفرروز از دیگر اقدامات ما به شمار می رود.

وی گفت: تهیه طرح جامع اسکان اظطراری برای شهر ملایر و شهرهای تابعه شهرستان ملایر یکی از مهمترین اقداماتی بوده است که جمعیت هلال احمر ملایر انجام داده است.

آبخو یادآورشد: یکی از سختترین و پرحادثه ترین روزهای فعالیت داوطلبان و نجاتگران هلال احمر ملایر در فروردین سال 98 بوده است که بارش فراوان باران موجب آبگرفتگی بسیاری از منازل و معابر و طغیان رودخانه ها شد.

اسکان 1000 نفر مسافر در راه مانده

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر به بکارگیری 316 نفر روز از نجاتگران زحمت کش در بازدید و ارزیابی و در نتیجه تخلیه آب از واحدهای مسکونی، صنعتی، کشاورزی، زیرگذرهای روستایی، ابنیه میراث فرهنگی و… با بگارگیری چندین دستگاه موتور آب و کف کش، برپایی 130 دستگاه چادر در سالن های ورزشی برای اسکان اضطراری حادثه دیدگان و توزیع 30 دستگاه چادر در بین حادثه دیدگان که منازل آنها تخریب شده بود، اشاره کرد.

وی افزود: تخلیه آب از منازل و قنوات شهر سامن به مدت یک هفته بعد از بارندگی ها، آماده کردن مکان های اسکان اضطراری در شهرهای ملایر، جوکار، زنگنه، سامن و ازندریان و اسکان حدود 1000 نفر از مسافران در راه مانده در اماکن اسکان اضطراری در برخی از این شهرها که به دلیل سیل لرستان امکان ادامه سفر را نداشتند، توسط این جمعیت صورت پذیرفت.

آبخو بیان کرد: یکی از عملیات های نجاتگران هلال احمر در حادثه بارندگی سال 98  عملیات جستجوی کودک غرق شده در رودخانه و دو غرق شده دیگر در رودخانه های فصلی این شهر بود که غواصان هلال احمر در شرایط بسیار بد آب و هوایی و سرمای زیاد در نیمه های شب در رودخانه حرم آباد عملیات جستجوی کودک را شروع و به دلیل طغیان رودخانه و حجم بسیارزیاد آب پس از 2 روز پیکر بی جان کودک را  به آغوش خانواده منتظرش باز گرداندند.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر به شرکت در مانورهای امداد نجات با موضوعات مانور خروج قطار از ریل در ایستگاه راه آهن، مانورهای نیروی انتظامی، مانور زلزله مدارس ، مانور زلزله در پادگان گروه 43 مهندسی امام علی(ع) ، مانور شرکت نفت، مانور روز آتش نشانی و مانور شروع طرح زمستانی توسط این جمعیت اشاره کرد.

آبخو خاطرنشان کرد: با پیگیری های فراوان انجام شده توسط محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و دکتر کارخانه ای مدیر عامل محترم وقت هلال احمر استان و جلسات متعدد با رئیس و دبیر کل جمعیت هلال احمر در خصوص احداث پایگاه امدادی در محور ملایر به نهاوند، انبار امدادی در مجموعه اداری هلال احمر ملایر و مجموعه آموزشی، تجاری و درمانی در زمین ابتدای خیابان شهدا ( زمین شیر و خورشید سابق) و مقدمات لازم برای احداث پایگاه بین جاده ای آورزمان فراهم و کلنگزنی آن توسط رییس جمعیت هلال احمر وقت زده شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منتظر صدور پروانه ساخت برای شروع پروژه هستیم، گفت:  با پیگیری های انجام شده توسط ایشان اقدامات لازم در خصوص احداث انبار امدادی به عمل آمده است که منتظر صدور پروانه ساخت توسط شهرداری ملایر هستیم.

آبخو ادامه داد: با پیگیری های انجام شده تجهیزات مورد نیاز در خصوص امدادرسانی در مواقع حوادث تهیه و تامین و در اختیار این جمعیت قرار داده شد که شامل  شامل یک دستگاه خودور نجات پیشرفته تویوتا هایلوکس با تمام تجهیزات امداد و اختصاص 2 ” ست تجهیزات کوهستان ” ، موتور برق ، موتور آب، بتن بر، تجهیزات انفرادی مورد نیاز برای نجاتگران ، تعمیرات ساختمانی ساختمان اداری، تعمیرات ساختمانی پایگاه زاغه بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر با تأکید بر اینکه مهمترین برنامه های انجام شده در امور جوانان اجرای طرح های مختلف با حضور اعضای جوانان است، افزود: اجرای طرح ایمنی و سلامت در ورودی های شهر ملایر  و ارایه خدمات به بیش از 14 هزار نفر از مسافرین در سال های 96 و 97 ، آموزش طرح دادرس به بیش از 3500 دانش آموز، آموزش ” پای درس ماه ” به مدیران مدارس طرح دادرس، اجرای برنامه های فرهنگی برای بیش از 1000 نفر از اعضا کانون غنچه ها و تزریق واکسن زایران به تعداد 1200 نفر، توسط این واحد رقم خورد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن