اجتماعی

کاهش 66 درصدی نزاع دسته جمعی در ملایر

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از کاهش 19 درصدی وقوع نزاع فردی و 66 درصدی نزاع دسته جمعی با تلاش مجاهدانه پلیس ملایر خبر داد.

سرهنگ محمد باقر سلگی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: طی 2 ماه نخست سال جاری این توفیقات در راستای کاهش وقوع نزاع های فردی و دسته جمعی حاصل شد که از جمله دلایل نیل به این توفیقات شامل حضور گشت های هدفمند و اعزام سريع و به موقع مامورین در محل درگیری های به وقوع پیوسته و دستگیری نفرات درگیر یا ضارب، آموزش همگانی موثر نسبت به پیامدهای منفی نزاع در رسانه ها جمعی، به موقع و سریع بودن اعزام نیروی انتظامی شهرستان در صحنه درگیری های فردی و جمعی بوده است.

وی احترام به قانون را همواره امنيت آفرين دانست و افزود: بهترین مرجع برای رسیدگی به دعاوی از طریق مراجع قضائی است و هرگونه اقدام خارج از ضوابط عاقبت جبران ناپذیری برای افراد قانون شکن در بردارد.

سلگی به متلاشی شدن باند سارقین خودرو و کشف قریب به 250 میلیون تومان اموال مسروقه توسط پلیس ملایر اشاره و اظهارکرد: به دنبال وقوع سرقت های سریالی لوازم و قطعات داخل خودرو توسط فرد یا افراد سارق، این موضوع در دستور کار مامورین این کلانتری قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: با انجام 15 روز کار اطلاعاتی مداوم و شبانه روزی توسط مامورین کلانتری 12، سرانجام سرنخ هائی از مخفیگاه یکی از سارقان بدست آمد و طی هماهنگی با دستگاه قضائی، مامورین در یک عملیات ضربتی فرد مورد نظر را دستگیر کردند.

سلگی ادامه داد: در بررسی های دقیق و فنی صورت گرفته ، مخفیگاه سه همدست این متهم مشخص شد و با اعزام سه تیم عملیاتی این نفرات نیز در یک اقدام هماهنگ و غافلگیرانه دستگیر شدند و در مخفیگاه این متهمان، یک دستگاه خودروی مسروقه پراید به همراه مقادیر قابل توجهی از قطعات و لوازم داتخل خودرو ی ربوده شده شامل ICU ، باطری ، لاستیک ، جعبه آچار و…..به ارزش 78 میلیون تومان کشف و ضبط شد .

وی با اشاره به اینکه این باند سارقین پس از به سرقت بردن خودروهای مورد نظر برای فروش قطعات آن به یکی از شهرستانهای مجاور در استان همجوار مراجعه می کردند، افزود: در مرحله دوم ماموریت با تلاش مامورین طی 10 روز کار اطلاعاتی، سرانجام مخفیگاه سارقان خودروهای سواری شناسائی شد.

فرمانده انتظامی ملایر بیان کرد: با هماهنگی دستگاه قضائی 4 متهم اعضای این باند در یک عملیات ضربتی قبل از اقدام به فرار دستگیر شدند و در این ارتباط مامورین این یگان 2 دستگاه خودروی مسروقه پژو و پراید به همراه مقادیر قابل توجهی لوازم و قطعات داخل خودرو  به سرقت رفته به ارزش 170 میلیون تومان را در این مخفیگاه کشف کردند و با تشکیل پرونده هر 8 سارق تحویل مراجع قضائی شدند. 

سلگی در بخش دیگری از سخنان خود از از دستگیری سارق حرفه ای منزل و4 مال خر اموال ربوده شده توسط پلیس ملایر خبر داد و گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت منزل، مامورین کلانتری 12 با انجام کاراطلاعاتی دقیق و بکارگیری شگرد های پلیسی موفق به شناسائی مخفیگاه فرد سارق شده که با هماهنگی دستگاه قضائی و در یک اقدام غافلگیرانه ، وی را دستگیر کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فرد مجرم دستگیر شده بر اساس استعلام به عمل آمده سابقه دار بوده و معتاد به مواد مخدر صنعتی هروئین است، افزود: با تلاش مامورین 4 نفر مال خر اموال مسروقه نیز دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه مجرم، انواع اموال مسروقه منزل به ارزش 25 میلیون تومان کشف و به مال باختگان پس از سیر مراحل قانونی تحویل شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن