اجتماعی

60 درصد فوتی‌ها عابران پیاده هستند

رئیس اداره عملیات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه 40 تا 60 درصد از تصادفات فوتی به عابران پیاده اختصاص دارد گفت: در سال 88 تعداد 218 فوتی به ثبت رسیده بود که این تعداد در حال حاضر به 51 نفر رسیده که با این آمار حدود 50 درصد کاهش در تلفات داشته‌ایم.

به گزارش همدان‌آنلاین، سرهنگ سید مجتبی حسینی یک‌شنبه 11 خرداد با حضور در این پایگاه خبری اظهار کرد: با عملکرد خوب استان و نهادهای متولی در زمینه تردد و ترافیک، در سال 97 استان همدان رتبه اول را در کاهش تصادفات، تلفات و کنترل ترافیک کسب کرد.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت روزافزون شهرها در زمینه حمل و نقل، سالانه حدود 18 هزار خودرو افزوده و 30 هزار نفر گواهینامه راهنمایی و رانندگی را کسب می‌کنند.

سرهنگ حسینی مطرح کرد: با رصد و بررسی نقاط حادثه خیز در معابر درون شهری 16 نقطه مشخص و چند نقطه از آن اصلاح و رفع نقص شد به‌طوریکه بلوار بهشت یکی از حادثه‌خیزترین نقاط در سال 97 گزارش شد که با نصب جان‌پناه و دیگر اقدامات ایمنی خوشبختانه تا کنون فوتی در این محور نداشته‌ایم.

وی توضیح داد: در طی جلسات 170 مصوبه ابلاغ شده است که تا کنون 110 مصوبه اجرایی شده است و این درحالیست که مصوب‌های باقی مانده در حال بازنگری و اجرا هستند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه اعتبارات و میزان هزینه‌ها برای افزایش دوربینهای کنترل نظارت کافی نیست افزود: با توجه به این موضوع ناچار به فعالیت با همین دوربین‌های فعال هستیم.

وی در پایان با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها بیان کرد: یکی دیگر از عوامل مؤثری که می‌تواند کمک چشمگیری به کاهش حوادث داشته باشد ارتقای سطح فرهنگ رانندگی است که رسانه و مطبوعات می‌تواند با هنر قلم خود این فرهنگ را در بین عموم ترویج دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن