سلامت و پزشکی

‍ اگر مراقب نباشیم، پیک کرونا بر می‌گردد…

به گزارش پایگاه خبری #همدان_آنلاین،دکتر بهنام رضا مخصوصی رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با هشدار مجدد رعایت موازین بهداشتی گفت:

بعد از اعلام وضعیت سفید کرونا ویروس در شهرستان اسدآباد به عنوان اولین شهر استان همدان، این باور اشتباه در نظر مردم جا گرفت که دیگر بیماری محو شده است و این نگرانی ما را در خصوص برگشت پیک بیماری کووید-۱۹، افزایش داده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان این نکته که در اوایل شیوع بیماری، مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست‌ها و مراعات موازین بهداشتی، آمار ۸۰ درصدی رعایت فاصله گذاری را داشتند و رکن اصلی کنترل بیماری خود مردم بودند، تصریح کرد؛

متاسفانه حساسیت مردم با اعلام وضعیت سفید کرونا در شهرستان کاهش یافته و امروز شاهد رعایت ۳۰ درصدی فاصله گذاری هستیم و دیگر مردم مثل اوایل شیوع کرونا حساسیتی در خصوص رعایت موازین بهداشتی و شستشوی مرتب دست‌ها ندارند و با بی تفاوتی در حال برگزاری مراسمات جشن و عزا با عدم رعایت فاصله گذاری هستند.

دکتر مخصوصی ادامه داد؛

حداقل فاصله گذاری در اجتماع باید ۲ متر باشد و مردم در صورت ضرورت اگر مجبور به حضور در اجتماع و مکان‌های مسقف هستند، می‌بایست حتما ماسک بزنند و از دستکش در موارد استفاده از دست‌ها، استفاده کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد با اعلام این مهم که تمام مدیران شهرستان، جهادی کمک کردند، کارکنان حوزه سلامت و کادر بهداشتی و درمانی بیش از ۳ ماه است که شبانه روز در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران هستند و از جان مایه گذاشتند، اعلام کرد؛

دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بیش از ۹۲ درصد بهبودی داشته است و توانستیم با تلاش همه مسئولین و غربالگری و بیماریابی جهادی، سریعا به وضعیت سفید برسیم. ولی متاسفانه در چند روز اخیر شاهد افزایش مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان در خصوص کرونا هستیم و با این روند ممکن است که رکورد سفیدی وضعیت شهرستان شکسته شود و ما به وضعیت قبل برگردیم. و البته این روند رو به رشد و صعودی در کل کشور هم دیده می‌شود به طوری که روزانه بالغ بر ۳۲۰۰ بیمار کرونایی در کشور در حال اضافه شدن است.

دکتر مخصوصی تاکید نمود؛

این ویروس منحوس، پیچیده است و درمان ندارد و نباید تصور کنیم کرونا مهار شده، تنها مدیریت کردیم و به شدت متزلزل است و گرما بر آن، بر خلاف اجدادش، بی تاثیر است. و اینجانب از همه مردم عاجزانه درخواست می‌کنم که وضعیت سفید را به عنوان محو بیماری تلقی نکنند و به افراد سالمند و پر خطر و دارای بیماری زمینه‌ای توجه ویژه کنید و کماکان فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها و رعایت موازین بهداشتی و حتی المقدور، در خانه ماندن را اولویت زندگی خود قرار دهند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در پایان با بیان این نکته که هر شهروندی در صورت مشاهده علائم بیماری کووید-۱۹ می‌بایست سریعا به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان مراجعه نمایند، افزود؛

ممکن است مجددا در صورت برگشت پیک بیماری، محدودیت‌هایی در خصوص کسب و کار و فعالیت مراکزی در جامعه از سوی ستاد ملی کرونا اعلام و اجرا شود.

کروناهنوزتمام_نشده

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن