اجتماعی

صید مار جعفری در یکی از منازل ملایر

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر از صید یک حلقه مار جعفری در یکی از منازل حوالی میدان نبوت ملایر خبر داد و گفت: طی ‏تماس تلفنی یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۵، روئیت یک حلقه مار جعفری در یکی از منازل ‏مسکونی در حوالی میدان نبوت اطلاع ‏داده شد.

حسین روستائی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: به محض اطلاع ‏سریعا یک دستگاه خودروی امداد و نجات به محل، اعزام شد و مأموران ‏به محض رسیدن ‏مشاهده کردند یک حلقه مار جعفری در صحن ‏حیاط در حال حرکت است.

وی اظهارکرد: امدادگران با داشتن ‏‏تجهیزاتی از قبیل دستگاه مارگیر اقدام به صید مار جعفری کرده و پس از صید آن را در کوه های اطراف حاشیه شهر ‏آزاد کردند.

روستائی توضیح داد: این مارها از نظر اندازه نسبتاً کوچک هستند و بزرگسالان آن‌ها هرگز بزرگتر از حدود ۹۰ سانتی‌متر در طول نخواهد بود، آن‌های دارای سری کوتاه، پهن، گلابی شکل و مجزا از گردن هستند، بدن آن‌ها نسبتاً بلند و باریک و استوانه‌ای شکل است، فلس پشتی عمدتاً پولک‌دار زورقی شکل یوده، با این حال، پولک‌ها در جناح پایینی در یک زاویه ۴۵ درجه متمایز و مرکزی بیرون آمده‌اند و دندانه دار است.

سرپرست سازمان آتش نشانی ملایر افزود: مار جعفری می‌تواند در پاکستان، هند، سری لانکا، قسمت‌هایی از خاورمیانه و در شمال خط استوا در آفریقا یافت شود، در مناطق خشک ایران مانند کرمانشاه نیز مشاهده شده اند.

وی در ادامه از بروز حریق در منزل مسکونی در روستای ازناو خبر داد و گفت: محض اطلاع سریعا ‏یک دستگاه خودروی سنگین ‏با تجهیزات کامل همراه آتش نشانان به محل اعلام شده، حرکت کرد و آتش نشانان به ‏محض رسیدن با ‏رعایت اصول ایمنی هنگام ورود به محل حریق ‏سریعا اقدام به قطع گاز و برق ساختمان کردند.

روستائی افزود: مشاهده ‏شد ‏توسط صاحب ملک به عمد مقداری مبل، اسباب و اثاثیه ‏منزل در حیاط جمع آوری شده و عمداً اقدام به آتش زدن آن ‏کرده است، که بدون فوت وقت آتش نشانان نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

سرپرست سازمان آتش نشانی ملایر با اشاره به بروز حریق در مخروبه مجاور انبار الکتریسیته، ادامه داد: به دلیل حساسیت حادثه و در مجاورت انبار بودن، به محض ‏اطلاع سریعا دو ‏دستگاه خودروی سنگین با تجهیزات کامل همراه آتش ‏نشانان به محل اعزام شد.

روستائی افزود: آتش نشانان به محض رسیدن با رعایت ‏‏اصول ایمنی با استفاده از دو حلقه شیلنگ یک و یک دوم اینچ با ‏سر نازل مخصوص نسبت به اطفای حریق اقدام کردند و مانع از بروز و سرایت آتش به انبار مجاور ‏مخروبه شدند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل رسیدن به موقع و اقدام سریع آتش نشانان‏ ‏این 2 حادثه هیچ گونه خسارتی جانی درپی نداشت و به کسی آسیب نرسید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن